Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Lördag på torpet

Av Ia Hornesjö - 11 oktober 2014 08:49

Idag var det tänkt att vi skulle åka hem igen, men vi kom på att det går lika bra att åka hem imorgon, det är alltid svårt att lämna detta paradis och en dag till känns bara skönt.

När jag skulle ta cykeln för att hämta tidningen i morse så var Qling snabb på att vilja följa med så jag tog honom i löplina istället och promenerade ner till postlådorna.

 

Qling älskar att jobba och då ser man verkligen hans glädje.

Eftersom vi har en del att göra och inte hinner med hundarna så mycket idag så tog jag fram varsitt tuggben till dem. Jag är inte så förtjust i dessa ben efter att nästan ha mist en hund som det fastnade en liten bit i halsen på. Men jag tyckte ändå att de kunde få gnaga ett tag och sedan efter få varsitt annat ben (dental.

 

De tog sina ben och sprang och la sig lite varstanns på tomten för att få ha sitt ben i fred. Nemo var så söt för han la sitt men på sina tassar.

Sen åkte vi iväg en sväng till Löttorp för att spela på lite hästar.

När vi kom hem satte vi oss ute i solen och tog en lättöl och ett par mackor.

 

Naturligtvis omgiven av 7 hundar som bara väntar på att vi ska säga varsegod.

Gick en promenad och stannade hos grannen Royne och snackade lite. Sen gick jag ner och började med maten. Lite pyssel är det alltid när vattnet ska stängas av och man står där med bara en massa byttor med vatten, men potatisen hade Lasse redan skalat och den låg så fint i sitt vatten.

I dag blev det bara en mycket enkel söndagsmiddag med lammkorv.

 

Hade köpt med mig både fläskfilé och kassler som jag skulle ha bjudit min mamma och pappa på, men även de hade med sig mat så detta får jag ta med mig hem igen.

Nu är klockan 17,30 och det är mörkt ute och en tät dimma ligger över alvaret. Så jag avslutar denna blogg för ikväll och återkommer när vi kommer till Stockholm i morgon kväll.

Ia



Gick

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards