Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 3 juli 2017 21:03

Vaknade och undrade om det var sant. var klockan verkligen 7.40, så länge brukar väl inte jag sova och sova tyckte jag att jag hade gjort hela natten'

   

Ja så dumt var det inte och även gårdagens steg var helt okej.

Men vädret kändes inte riktigt som de det de hade lovat

 

Men skam den som ger sig, det blir nog bara bättre.

Efter vår frukost så var det nu dax att sätta igång dagen, men vad hände då, jo strömavbrott på hela ön.  Ja ja, vi skulle ju jobba med hundarnas pool och det behövde vi inget ström till innan reningen skulle sättas igång.

 

Dessa fyra hundar la sig en bit från poolen och väntade på att den skulle fyllas,  Nemo han var med hela tiden och undrade nog hur länge detta skulle ta, för en mer badsugen kille än honom får man leta efter.

   

Han bara väntade och väntade. Jag sa nej det blir inget bad innan allt är färdigt. Men så kom våra grannar ner till staketet och när vi stod och pratade så passade våra hundar på att ta sig ett första dopp.

       

Ja ja , vad säger man, de var i alla fall tre lyckliga hundar som tyvärr nästan tömte poolen igen med sin iver att få vara där.

Nu vill Lasse iväg för det var en del måsten som vi måste göra inne i Löttorp.

Sen hem och jag  frågade Lasse om han ville ha något gott.

 

Jag hade köpt en Maritine med jordgubb och detta var jag nyfiken på denna dag. Jag gillade den mycket, den påminde om Campari och var väl inte riktigt i Lasses smak, men ner gick den i alla fall.

Sen var det dax för Lasses middagslur och jag började med att skura vår andra pool.

När han sen vaknade var det inte så långt till att jag skulle börja med middagen.

 

Det blev grillad Angusbiff med pommes.

Sen efter detta så ville jag ta vår promenad, men Lasse hade annat att jobba med och jag tog med mig Yra och gick en egen promis denna kväll.

Nu är det kväll och jag ska sätta mig ner framför TV:n och avnjuta en film.

I morgon vänta regn, så vi får väl se vad vi hittar på.

God natt

Ia

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards