Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 4 juli 2017 09:42

Idag är det en vecka sedan vi kom och visst har vi hunnit med en del, men fortfarande så är tomten inte som jag vill ha den. Men mycket kan vi inte göra själva utan måste nog be om hjälp av någon firma som kan komma hit och röja.

Det hade regnat lite under natten och när jag steg ur sängen klockan 07,00 så var det grått och blåsigt.

 

Vår termometer visade bara på 10 grader men enligt prognosen så var det 12 i Löttorp.

Helt mulet var det inte hela tiden utan solen visade sig lite då och då och kollar man på dagens prognos så ska det ju på eftermiddagen bli bättre.

Gick och la mig tidigt igår kväll, var helt slut efter dagen arbete och tyckte väl att det skulle vara skönt att somna tidigt. Jo nog har jag sovit, men inte speciellt hårt utan dvalan har ju gjort att jag känt mig mer vaken än sovit.

   

Enligt tabellen så hade jag inte varit vaken något, men det trodde jag i alla fall.

Hann även under gårdagen med mina steg och det blev dryga 8 km som jag traskade runt i går.

Strax före 10 så sken solen och Lasse var igång men att röja lite efter att ha satt ihop min poolpump.  Själv hade jag hållit mig inne och gjort ett gäng med pannkakor för att stoppa i frysen.

Hade inte hunnit med att gå till brevlådan och hämtat Ölandsbladet, så nu var det dax för detta.

Tänkte att idagt tar jag cykleln, men märkte rätt snart att det var inte så mycket luft i bakhjulet. så tog cykeln som en rulator och gick ner till brevlådan

Hem igen och då satte jag en deg till pizza innan jag började med poolen.

  tta gröna vatten är vad vi dricker (kommunalt)

 

 

Brunnsvattnet är helt utan kemikalier och helt genomskinligt

De

När degen hade jäst i ca 1.5 timme så bestämde jag mig för att baka ut den och göra en pizza till sen lunch.

 

Det blev droppen för Lasse som ville ta sig en tidig sov stund mellan 14-15. men när han inte hade vaknat klockan kvart i 4 så fick hundarna mat och jag gick sedan upp till grannen för att prata blommor, detta  slutade med att jag blev inbjuden på ett glas vin.  När jag hade suttit där ca en timme så kom Lasse och berättade att deras ena hund var nere hos oss.. Så nu blev även Lasse inbjuden på ett glas vin.

Snart så  var det vår Qling som hade smitit från vår tomt och kom upp till grannarna.

Han blev  jätteglad där uppe för det fanns tuggben lite överallt som han kunde ta.

Hem och jag hade planerat att bjuda Lasse på spagetti och köttfärssås, men orkade inte ställa mig vid spisen så det fick bli några pannkakor i stället.

 

Rosen hade idag slagit ut

Efter maten blev det en tur till brevlådan och på vägen dit så träffade vi andra grannar.

Hem och nu var klockan 20 och ikväll ville jag se Allsång på Skansen.

 

Så var även denna dag snart slut.

 

Ia

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards