Alla inlägg den 9 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 9 augusti 2017 20:51

 Så var det onsdag igen

Att vakna upp och inse att klockan redan var halv 8 var nog inget jag trodde.

Visst hade jag varit varken till och från denna natt för att hosta, men nog kändes det bättre med lite hostmedicin i kroppen, något som tog alldeles för lång tid att inse

 

Sovit hade jag i alla fall gjort om nu detta berodde på att jag gick och la mig alldeles för tidigt

Solen sken och det kändes som om även denna dag skulle bli lika het som gårdagen.

 

Idag hade jag en hel del att göra vid datorn och det blev att jag satt fast vid denna fram till klockan var nästan 12. Men nu måste jag göra något annat.

Vi var tvingade att åka till macken denna dag, lottot skulle sättas om och nya Trisslotter skulle inköpas

Sen blev det en tur till en annan mack för att tanka bilen.

Sen var det centrum och Ica som vi måste till. Även systemet fick ett besök.

Efter att ha varit på flykt från hemmet ett par timmar så var det nu dags att återvända hem.

Nu hade jag en massa som skulle göra, hade bestämt mig för att baka limpor och idag hittade jag på ett halt nytt recept.  Medans dessa stod i ugnen så hann jag med en del bankaffärer och även att göra varsin våffla och vispa lite grädde

   

kanske inte så vanligt att man tar ett glas rött till en söt våffla, en just idag passade detta mig perfekt.

Lasse fortsatte ett litet tag med sitt bygge innan han ville ta en timmes sovtid.

Själv tog jag hand om hundarnas mattid och lite annat.

När Lasse vaknade så fick han smaka på min nya limpa, provar mig fram varje gång jag bakar limpa för att försöka hitta något som jag gillar lite extra och idag satt den. Den var mycket grövre än vad jag brukar göra och med helt andra kryddor som jag hade hittat på marknaden. Så nu har jag en helt egen limpa som får namnet Vedbyskogslimpan och receptet kommer jag att hålla hemligt.

När klockan var närmare 18 så frågade jag Lasse om vi skulle ta kvällspromenaden innan middagen. men eftersom han visste vad han skulle få så sa han att vi tar den efter och får ner maten.

 

     

Ja kroppkakor kan ju bli mäktigt och jag lovar att det är mycket fläsk i mina. Både jag och Lasse fick bara i oss 2 var denna kväll.

         

Som vanligt var vi inte helt ensamma vid middagsbordet.

Efter middagen så fick vi in alla hundarna, men Opus fick vara kvar ute och få följa med oss.

Känns som om det är viktigt att han rör sig lite, när vi bara är på tomten så sover han mest hela tiden.

     

Tror att han uppskattde denna promenad och han var glad med viftande svans hela tiden.

Det var en helt underbar kväll med solen som lyste upp vår väg

   

Lite bilder från vår väg och alvar

När vi kom hem så fick alla hundarna springa ut igen, men de flesta ville hellre vara inne.

 Det blev inte många steg dena dag, nej bra 8344 stycken och de flesta blev säkert under vår kvällspromenad.

Mörkret faller fort nu när vi är inne i augusti och när det är idrott på TV så blir det mest att sitta inne.

Såg i alla fall en kriminalserie mellan 21-21,45, men sen var det idrott igen.

Nu är klockan 22,00 och jag tänker kanske lägga mig i sängen och lyssna på radion.

I morgon är en ny dag och då kommer elektrikerna och gör färdigt i vårt badrum.

God natt

Ia

 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards