Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Ia Hornesjö - 15 augusti 2017 17:26

Vaknade av att klockan slog 4, något som jag är rätt van vid nu, tydligen en tid som passar mig att vakna till men kan för det mesta somna om

Det gjorde jag även idag men vaknade tvärt vid 6 tiden av att någon av hundarna kräktes, det var Yra som kräktes lite galla, hade det varit om en vecka ca så hade jag blivit glad och trott att det kanske hade med hennes parning att göra, men 9 dagar verkar lite väl tidigt att börja må illa.

Öppnade dörren och lät hundarna springa ut oc kände att idag var det lite friskare luft.

Kollad epå min app

 

som visade att det var ca 5 grader i Löttorp, men här på Vedbyskog hade vi i alla fall 11 grader.

Sen var det dags att kolla mina steg för gårdagen och även nattens sömn

   

Sömnen kunde ju ha varit bättre, men stegen rätt okej.'

Idag ska vi äntligen byta 2 av våra fönster och det har vår snälla granne Bernt lovat Lasse att hjälpa till med

   

Ja att de behöver bytas syns ju lång väg.

Klockan 9 hade Bernt sagt att han skulle komma och det gjjorde han också. Som gammal snickare har ha ju allt i blodet och han skulle säkert ha klarat av allt själv, så det blev Lasse som fick vara hantlangare idag och Bernt jobbade. Efter ca 2 timmar så satt båda fönsterna på plats

   

Men eftersom vi har valt lite mindre fönster än de gamla så kommer det att finnas en del jobb kvar till Lasse och detta fick han börja med rätt omgående för att jag vill ju inte ha in massa flugor i huset.

Nu var det virke som måste inhandlas för det blir en del byte av panelen.

Men först en tur till macken för att köpa gasol till vår grilll.  Sen till Icas apoteksombud för att hämta medicin till Opus

   

Gammelgubben har åkt på en ordentlig förkylning och i går ringde jag min veterinär i Stockholm för att tala om hur han mådde och hon vet att jag känner mina hundar och ser vad det är för fel, så hon sa "det är inte så mycket mer vi kan göra nu, så jag skriver ut penecilin och lite värktabletter och även lite mer öronmedicin, så får vi se hur han känner sig om 10 dagar.

Opus är pigg och glad med sin viftande svans, men han är genomtäppt i sin näsa och detta är ju jobbigt, så nu håller vi tummarna för att gamlingen ska bli bättre.

Hem och Lasse fortsatte med fönsterna till klockan var nästan 17 men då var han tvungen att gå och lägga sig för sin eftermiddagsvila.

Själv ställde jag mig och trimmade lite på Opus och sen gick jag in och påbörjade middagen.

 

I kväll fick det bli  Lasses älsklingsrätt.. Färsk pasta med köttfärsås. Själv hade jag föredragit en sallad i värmen.

Efter detta blev det vår vanliga kvällpromenad och även idag hade jag min kamera med.

     

Idag brydde jag mig inte om alla små söta kaniner utan det blev Kalle stropp och Grodan Boll i stället som fick vara med på bild.

         

Men även lite fina blommor som växer  vid kanten av vägen. Inte eken för den hittade jag vid något annat ställe.

 

Klart att även en Öländs stenmur måste få bli med på bild.

I kväll blir det att för sista gången denna sommar se på Skansenkväll.

Så nu stänger jag min dator för kvällen.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards