Direktlänk till inlägg 26 juni 2019

Redan onsdag

Av Ia Hornesjö - 26 juni 2019 08:00

         

Även denna morgon vaknade vi upp till ett helt underbart väder.

Blev en del steg igår och det kändes bra.  Mindre bra var att vakna vid 4 tiden av att det var någon som låg och tuggade på något, vi har glömt alla hundbenen hemma så att det inte var ett sådan som jag hörde förstod jag, men jag orkade inte bry mig vid denna tidpunkt.  Men klockan sex när jag gick upp så borde jag nog ha varit mer på min vakt, för det var troligen lilla Zlatan som hade bitit av remmarna på mina enda sandaler.

 

Så nu får det bli foppatofflor tills jag hittar några nya för min lilltå är fortfarande inte läkt och jag kan inte ha något som sitter åt på den vänstra foten.

Men som vanligt kan jag ju inte bli arg eftersom det var jag som ställt skorna på ett ställe där de inte är skyddade för en lite valp med gnagande behov.

Lasse kopplade in vår AC    för att få lite bättre luft under natten 

Vädret var riktigt otäckt denna förmiddag och så tryckande att det var helt omöjligt att göra någon större nytta ute.

 

Min tanke var att jag skulle  rensa bort att som inte ska vara där mina lavendel blommar, men inte ens det orkade jag..

Det var inte bara jag som blev lite småsur på Zlatan denna dag, för när jag höll på vid verandan så var han som vanligt med mig, tyckte att det lät lite och ser en helt oskyldig liten kille

som har   smakat en hel del på panelen längst ner på huset.

Ursäkta husse men det var ju inte meningen, det var den blick som denna sötnos gav oss.

 

Tog i stället tag i att klippa klorna på våra hundar och gjorde även ett par sök för både Yra och Z.

 

In till centrum för att prata om en vanlig markbunden antenn så vi i alla fall kan få se något på TV innan det blir aktuellt för det fiber som vi varit lovade i 2 år nu. Han hade fullt nu hela denna vecka så vi får se när han har tid att komma hem till oss och kolla vad vi behöver, men så här känns   det inte kul att ha det så värst länge till.  Vi får nöja oss med vår lilla sovrums TV som är den enda som jag lyckades få cromecast att fungera på.

Den kan jag ju inte heller använda så mycket jag vill eftersom det inte finns fiber.

 

Passade på att köpa lite jordgubbar.  Killen som sitter utanför Ica tar 45 kr lådan, killen som sitter vid pizzerian tar 35 kr och idag 2 stycken för 50 kr och lite försiktig som jag är med pengar så valde jag naturligtvis 2 för 50 kr.

En tur även till onsdagslopppiset vid bygdegården, men det var lika dåligt som vanligt. 

Hem sedan och gjorde oss ett par rostbiffsmackor

  och efter det så satte jag mig ner för att lyssna en timme på min bok. Det var precis lagom för när den skivan var slut så öppnade sig himlen med både regn och åska.

Detta är ju mer än nödvändigt    men kändes lite snopet eftersom jag denna förmiddag hade sprungit med vatten till mina jordgubbar och eftersom Lasse inte har hunnit koppa in vattenkastaren ännu så fick jag springa mellan huset och min lilla rabatt.

Alla försvann in och snart så hade de  lagt sig till ro

           Lasse la sig i hallen och då följde  med honom, men de andra stannade i vardagsrummet tillsammans med mig.

Nu har jag ju som vanligt myror i kroppen och jag gillar ju även regn så jag gick ut och fotade lite istället.

            hoppas rosen kommer igång nu med lite regn, såg i alla fall två knoppar på den    Gräset är fortfarande lika högt mot ängen           Såg två stycken stora fåglar i en tall bakom gamla hundgården, tyvärr hade jag inte mitt stora objektiv så det var svårt att se vad det var

En liten bildserie om dagen från morgon till kväll eller till middagen var över.


  Sen efter maten blev det en tur ner till brevlådan och ikväll var det jättekul för våra hundar fick göra sig en ny bekantskap

Våra vänner som förut hade en liten terrier som de miste förra året hade sagt att de inte skulle köpa någon ny hunda, men det blev så i alla fall och nu en supersnygg labbekille som var nästan jämngammal med vår Z och lika brun som hon.

Men det var Zlatan som uppskattade honom mest. Ett litet bildspel på detta



 

 Zlatan fick idag lära sig att bära post hem och han höll så fint i det lilla bladet han hade fått.

Även denna kväll kunde vi sitta ute och spela kort och även äta jordgubbar med grädde.

 

Men nu är klockan snart 22.40 och jag ska krypa ner i sängen och lyssna på Karlavagnen.

En dag med både sol och regn.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards