Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Ia Hornesjö - 15 juli 2014 05:58

Dagen började redan klockan 04,00 denna morgon, någon av hundarna var hungrig och drog igång de andra Fullkomligt flög upp ur sängen för att tysta dem, det gick, jag la mig och så var det samma sak igen efter fem minuter, men jag gav mig inte och fortsatte med att upp och säga till, tillbaka i sängen, detta fick pågå fram till klockan 05.30 men sen orkade jag inte längre utan steg upp och gav dem sin mat.

Positivt var att solen sken, men jag kände mig fortfarande inte bra, en envis förkylning som sitter i hela min kropp sedan i fredags, försöker att inte klaga, men ibland känns det som om jag bara måste.

Lasse satt igång tidigt i morse med att jobba med bygget och naturligtvis hade han några som gärna hjälpte till.

 

Nemo och Qling är alltid nära husse.

Denna dag behövde vi inte åka och handla, jag hade allt hemma och det kändes skönt att bara få slappa när jag inte var riktigt bra. Men när klockan var 11.00 så ville Lasse åka iväg och äta en semla på Böda Sand, men jag sa nej, men vet ju att när hans sötsug sätter in så vill han ha något att sätta tänderna i, så jag smög mig in och gräddade några våfflor

 

Han blev så glad när jag ropade att han kunde komma och sätta sig för en gofika.

Det var en massa jobb som Lasse gjorde, själv har jag mest slöat, visst hade jag velat ta mig ett dopp, men insåg att det kanske var bättre att vänta någon dag och känna hur jag var i kroppen.

När klockan var 15,00 så var det Lasses tur att bjuda mig på en cider

 

Lite väl stark för mig och det tog lång tid att få i mig denna.

Gick in och förberedde middagen, den blev lite annorlunda mot vad jag hade tänkt, men med den massa grömsaker i alla fall och därtill lammkorvar

 

Middagen var helt okej, vi hade sagt till hundarna att inte var med oss, så jag blev lite full i skratt när jag ser Opus uppe på det andra bordet, där det stod en skål med chips

 

Kunde inte låta bli att ta en bild på detta och inte kunde vi säga så mycket heller. Vig är han i alla fall och tar sig upp överallt .

 

Tydligen så fick även jag var med på ett kort denna kväll.

Vi avslutade middagen med att sitta ute till klockan var nästan 21.00

Nu ska jag sätta mig och se en film.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards