Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 4 augusti 2014 08:17

Oj vad tiden har gått fort, 41 dagar har vi tillbringat på ön hitintills och det har varit värme nästan hela tiden, visst har vi fått lite regn, åska och även kalla vindar, men mestadels har solens strålar värmt oss.

Tyvärr är det svårt att sova fast vi har vårt kylanläggning på hela dagarna och en bra bit in på natten, men ska man kunna sova så måste man stänga av den för annars är det ljudet som håller oss vakna.  Så i morse hade vi 25,7 grader inne och 25,1 ute, så varmt är det.

Gick upp som vanligt vid 5.30 tiden i morse och gav hundarna mat och sedan fick det bara kissa av sig och gå in igen till klockan var 8.

 

Riktigt törstiga var alla hundarna när de kom ut och när inte alla fick plats runt vattenskålen så valde några att ta badbaljan i stället.

Själv började jag morgen med att hämta tidingen och läsa innan jag fick för mig att ta skottkärran och hämta lite flata kalkstenar att lägga under min rök.

 

Naturligtvis måste hundarna vara med och kolla vad jag gör.

  

. Altantrappan börjar ta form och då är det roligt att göra något utanför också.

Fast det mesta går väldigt långsamt i denna hetta.

 

Lunchen blev även idag varsin macka men idag blev det med kaffe.

Inte blev det mycket gjort idag för mig, slappade en del i badet och läste lite mattidningar.

 

Middagen bestod av kycklingwook denna kväll och det fanns både getingar och trollsländor med på bordet.

 

Qling gick varvet runt som vanligt och tvättade alla hundarna och att de njuter kan man inte ta miste på.

 

Avslutade kvällen utomhus med att hundarna fick inviga den nästan färdiga trappan.

Efter att ha lagt på täcket på poolen så bestämde vi oss för att gå in och ta hand om disk och sedan bara sätta oss ner och njuta av Lotta på Liseberg.

Dagen vid datorn får ta slut.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards