Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2015 21:30

   Även denna morgon började med att jag knappt orkade ur sängen på grund av denna förbaskade förkylning. Men bara jag kom upp och hade satt mig på cykeln och i sakta fart tagit mig till brevlådan så började det kännas lite bättre.

När jag kom tillbaka så var det dags för frukosten och det blev bara en macka från gårdagens matsäck som var kvar och så kaffe förståss.

Sen fick jag för mig att byta vatten i hundpoolen, den hade ju stått stilla nu i två veckor och vattnet var rätt så grönt fast jag direkt klorade om detta när vi kom.

När den var tom så tog det ytterliggare ett par timmar innan den var fylld med sina 3000 liter och hundarna kunde få börja bada igen.

Så vi hann med att åka upp till sopstationen och lämna av lite skräp. Handla behövde jag inte denna dag utan bestämde mig för att ta av kycklingen jag hade i frysen.

När vi kom hem så gick jag in för att ta fram något till lunch och det fick bli av det som var kvar sedan gårdagen.

 


Först i var naturligtvis Yra, som simmade runt och mådde som den lilla prinsessa hon är.

Men snart var även Lycka i.

 

Sen vill även Lycka äga poolen ensam ett tag,

 

Snart hade även Nemo tagit sig i och nu blev det simmande av för dem alla tre ett bra tag innan både  Yra och Nemo klev upp, som vanligt var det Lycka som blev längst kvar i poolen.

Lasse tog fram gräsklipparen och började klippa rent där han inte varit igår-

 

Men baksidan fick han inte klippa för mig, tycker att dessa fina blommor ska få blomma ett par dagar till.

Dagen gick och jag vet inte hur många gånger jag var framme vid poolen för att kliva i, men med min envisa förklylning vet jag inte om det är så bra.  Lasse gick in och tog sig sina middagsvila och jag tänkte att jag lägger mig på min madrass i poolen och bara kopplar av.  Men jag vågade inte detta för rätt som det var hade jag säkert varit i.  Men att ligga och guppa på madrassen i solskenet var ett måste, så jag tog min madrass och la mig i hundarnas pool i stället.

Alla var så duktiga och låg snällt och stills runt poolen och lät mig vara i fred.  Men så fort jag hade tagit madrassen ut poolen så var Lycka i.

Middagen hade jag planerat och vi skulle vänta att äta tills jag hade sett på Glamour. Lasse skulle ha stått vid grillen men jag bestämde mig för att göra en inbakad kycklingfilé med gorgonzola i stället och då fick det  bli ugnen.  

 

Lasse sa att det var supergott och vilka smaker sa han.  Själv kände jag det som om det bara var luft jag åt, hade nu både tappat smaken och lukten.

Vi satt kvar ute till strax före 21 och spelade lite kort.

Någon direkt TV blev det inte för mig, gick och la mig nästan direkt när vi kom in och tänkte att jag skulle försöka vakna utsövd och frisk på morgonen.

Ia


  


Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2015 10:35

 Även denna morgon började med att jag knappt orkade ur sängen på grund av denna förbaskade förkylning. Men bara jag kom upp och hade satt mig på cykeln och i sakta fart tagit mig till brevlådan så började det kännas lite bättre.

När jag kom tillbaka så var det dags för frukosten och det blev bara en macka från gårdagens matsäck som var kvar och så kaffe förståss.Sen fick jag för mig att byta vatten i hundpoolen, den hade ju stått stilla nu i två veckor och vattnet var rätt så grönt fast jag direkt klorade om detta när vi kom.När den var tom så tog det ytterliggare ett par timmar innan den var fylld med sina 3000 liter och hundarna kunde få börja bada igen.Så vi hann med att åka upp till sopstationen och lämna av lite skräp. Handla behövde jag inte denna dag utan bestämde mig för att ta av kycklingen jag hade i frysen.När vi kom hem så gick jag in för att ta fram något till lunch och det fick bli av det som var kvar sedan gårdagen

Först i var naturligtvis Yra, som simmade runt och mådde som den lilla prinsessa hon är.

Men snart var även Lycka i.

 

Sen vill även Lycka äga poolen ensam ett tag,

 

Snart hade även Nemo tagit sig i och nu blev det simmande av för dem alla tre ett bra tag innan både  Yra och Nemo klev upp, som vanligt var det Lycka som blev längst kvar i poolen.

Lasse tog fram gräsklipparen och började klippa rent där han inte varit igår-

 

Men baksidan fick han inte klippa för mig, tycker att dessa fina blommor ska få blomma ett par dagar till.

Dagen gick och jag vet inte hur många gånger jag var framme vid poolen för att kliva i, men med min envisa förklylning vet jag inte om det är så bra.  Lasse gick in och tog sig sina middagsvila och jag tänkte att jag lägger mig på min madrass i poolen och bara kopplar av.  Men jag vågade inte detta för rätt som det var hade jag säkert varit i.  Men att ligga och guppa på madrassen i solskenet var ett måste, så jag tog min madrass och la mig i hundarnas pool i stället.

Alla var så duktiga och låg snällt och stills runt poolen och lät mig vara i fred.  Men så fort jag hade tagit madrassen ut poolen så var Lycka i.

Middagen hade jag planerat och vi skulle vänta att äta tills jag hade sett på Glamour. Lasse skulle ha stått vid grillen men jag bestämde mig för att göra en inbakad kycklingfilé med gorgonzola i stället och då fick det  bli ugnen.  

 

Lasse sa att det var supergott och vilka smaker sa han.  Själv kände jag det som om det bara var luft jag åt, hade nu både tappat smaken och lukten.

Vi satt kvar ute till strax före 21 och spelade lite kort.

Någon direkt TV blev det inte för mig, gick och la mig nästan direkt när vi kom in och tänkte att jag skulle försöka vakna utsövd och frisk på morgonen.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards