Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Ia Hornesjö - 16 augusti 2015 07:10

Redan på morgonen kände man att detta blir en fin dag. Inte ett moln syntes på himlen och den hade en lite speciell färg denna dag.

Hundarna var trötta och väldigt lugna. Yra och Lycka badade en del och Yra ville så gärna leka, men de andra visade

henne att det blir ingen lek.

 

I kväll ville jag grilla och de ska man också försöka hitta en bra köttbit.  Inte alltid lätt här på Öland. Men på Ica hade de lammkotletter som var färdigkryddade och vaccade. Detta brukar inte jag vilja ha, men när inget annat tilltalade mig så fick det bli dessa till ett pris som vi inte är vana att betala i Sthlm,

Vi intog en liten lunch vid 13-tiden.

 

Slappade mest i denna tryckande värme.  Tog oss varsin tupplur innan vi skulle ner till havet och titta på bröllopet.

Det fick bli cykel denna dag, egentligen en väldigt skön sådan och det tar inte så lång tid att cykla dit, så jag undrar varför jag inte gör det varje dag.

När vi kom fram så var det lite folk redan på plats.

 

Vi ställde oss rätt högt för att kunna se allt.  De flesta av brudgummens släktingar känner vi ju och även Ewa som skulle viga dem.

 

Det blev många bilder som jag tog från denna vackra plats. Visst hade de en fotograf med på bröllopet, men jag tog lite bilder från andra vinklar än vad hon gjorde, så jag har nu gjort ett bildspel till dem.

Vi cyklade hem och det var så torrt i marken att det dammade friskt från de bilar som körde förbi.

Vi tog det lugnt när vi kom hem. Det var så varmt så ingen av oss kände för att stå vid  grillen. Men jag tog detta jobb denna kväll. Inte så vanligt för grillen brukar Lasse vilja sköta.

 

Söndag:

Natten var jobbig, det var stekande hett i sovrummet och även hundarna hade svårt att koppla av. Fick kasta ner dem från sängen flera gånger för att de bökade så mycket.

Vid fyratiden satt bocken i gång att skälla och naturligtvis så måste Qling svara honom. Men slutade direkt när vi sa till honom att vara tyst.

Två envisa flugar har vi också haft i sovrummet denna natt och de ska ju naturligtvis vara i ansiktet.

Blir nog en bra dag i alla fall.

Vi ska träffa Elisabeth, Linda och Linus vid Kamelerna för en fika.

Nu är klockan 07,00 och dagen kan börja,

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards