Alla inlägg den 26 augusti 2015

Av Ia Hornesjö - 26 augusti 2015 07:59

   Att vakna av att behöva gå upp och kissa när det är som mörkast ute och man inget ser förrän lampan på toaletten är tänd är det inte kul att behöva stiga ur sängen och sedan känna att man trampar i ¨något mjukt och foten nästan far iväg.

Skulle precis öppna toadörren när jag känner detta och vad det var kan ni som har hundar lätt räkna ut. Detta är något som sällan förekommer här nere så jag var inte alls beredd på detta.  Bara att gå in sätta på duschen och få foten ren innan jag måste tända upp i hallen för att torka golvet.  Inte en enda hund visade sig, så vem den skylldiga var har jag ingen aning om.

Fick i alla fall några timmars sömn efter detta, men det är som sagt trångt i sängen.

Solen lyste fint redan på morgonen och det var nästan 14 grader varmt när jag steg upp. Men det blåste en del, men det är man ju van vid här på Öland.

Idag var det dax igen för någon av hundarna att hamna i badet.  Jag kom på den ljusa ideen att vi skulle bada hundarna i lillstugan och ha trimbordet på den sidan. Blir ju galen varje gång vi har trimmat hundar och allt detta hundghår sätter sig fast överallt, på grillen och vid vår matplats är det ju värst att ha detta och allt hår som samlas mellan golvribborna.  Undrar varför det ska ta 30 år att komma på att baksidan är bättre.

 

Alla vill ju som vanligt upp på trimbordet när det är dax, men lägger sig snällt och väntar på sin tur.

När vi hade varit i farten några timmar med hundarna så blev det en sen lunch och idag fick det bli samma som gårdagen.

 

Fast det blev stekta kroppkakor idag istället och med grädde och björnbärsylt eftersom det inte fanns några lingon hemma. Men det var helt okej, tyckte jag.

Sen blev det lite TV-tittande på VM innan vi åkte in till Löttorp för att handla det lilla jag skulle ha.

När vi kom hem var det dax för Lasses vila och jag tog med mig kameran och gick en runda.

 

Kunde inte låta bli att ta ett foto på grannens tomt. Den är så fin och välskött med massor av blommor men här var det tallskog och ett kärr när vi ägde tomten, men för två år sedan la grannen chackmassa i groppen och träden togs bort. Tyvärr så blev det inte så mycket mer utan nu ser detta ut som en vildvuxen ödetomt.

Får se vad som händer när han får sitt hus sålt och vi får nya grannar.

Jag satte mig i min ensamhet och tog en liten Martini

innan jag fick för mig att tömma hundarnas pool. Visst gjorde det ont att göra detta och Lycka tittade på mig precis som hon sa "men matte den vill jag ha kvar".  Men nu är det bara 10 dagar kvar till utställningen och det går inte att hundarna får bada fritt som de vill om vi ska kunna få ordning på deras pälsar

  

Alla hundarna var med mig när jag tömde poolen och när den var borta så var de mycket nyfikna på marken där den hade stått.  Jag vet att de kommer att kännas så tråkigt för dem utan att få bada, men i bland måste man tänka även lite på hur de ser ut.

Vi gick upp en vända till grannen och satt och prata med honom. Vi ska vara kattvakt några dagar när han åker till Malmö och jag var tvungen att få veta lite med mattider och vad  hon ska äta.

Vår middag blev utomhus idag och det kändes skönt.

 

Klockan var ungefär halv sex och temperaturen var lagom denna kväll.

 

Hundarna låg utslagna efter allt som de hade fått vara med om denna dag.

I morgon är en ny dag

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards