Alla inlägg den 5 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 5 juli 2017 08:51

 

Denna morgon började bra

   

Gårdagens steg fick räcka, natten var bra men lite lite djupsömn,

 Dagen blev toppen, vi jobbade mycket på tomten och Lasse orkade med att även köra lite röjsåg.

   

Nu var Lasse trött och   och hundarna badade mycket hela dagen.

Nu var Lasse riktigt trött och ville sätta sig ner och ta en cider. tyvärr så hade han lagt in de som han hade köpt i ett varmt kylskåp så det var inte så mycket att bjuda på. Jag föreslog en annan liten drink innan han gick och sov sin vila

 

Inte så dumt, tyckte i alla fall jag.

Sen blev det lite paus i arbetet för Lasse och när han gick in och sov sin middag så passade jag på att sätta upp vårt gamla utställningstält.

 

Alltid kommer det säkert till någon nytta där det står.

När Lasse vaknade så tyckte han att jag var värd en cider

 

Middagen blev lite rester och annat från gårdagen.

     

Det blev crepes av pannkakorna som blev kvar sedan gårdagen men en massa god svamfyllning och så lite bacon brevid.

Även denna kväll blev det en tur till brevlådan och då träffade vi nya grannar som hade kommit her och det blev mycket snack.

   

Lite bilder blev det på hemvägen.

Var kvar ute en del innan vi gick in och satte oss framför TV:n

När klockan var ca 21.30 så lystes hela rummet upp och jag var tvungen att springa ut och kolla på himlen. Jisses så vackert det var med en regnbåge som som låg som en båge över hela vårt hus.

Klart jag hämtade min kamera

       

På den andra sidan var himlen alldeles röd.

Inne satt Lasse och Qling och kelade i soffan

 

Så fortsatte vi att kolla på TV, men när klockan var närmare halv 11 så bestämde vi oss för att gå till sängs och lyssna på radion i stället.

En bra dag har det varit och mycket har vi hunnit med.

Vann även 200 kr på Lotto (3 siffror på joker) och det var väl en bra avslutning på dagen

I morgon är det en ny och vi får väl se hur vädret blir.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards