Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Ia Hornesjö - 8 juli 2017 09:15

       Ingen rolig dag att vakna upp till, men det var väntat om jag hade läst ordentligt på gårdagens prognos gällande lördag.

Till och med hundarna tyckte att det fick vara nog när Lasse klockan halv 8 ville släppa ut dem. Yra kröp närmare mig i sängen och morrade åt Lasse, något som är ovanligt när det gäller henne, men hon ville absolut inte ut i regnet.  De andra gick ut men kom fort in igen och få in 5 blöta hundar i den lilla hallen är ingen hit.

    

Många timmar i sängen blev det denna natt, men en del vakentid också, både Qling och Yra låg i min 80 cm breda säng och sträckte ut sig så att jag själv fick inta fosterställning för att få plats.

I går natt valde de att ligga i Lasses säng och då var det 3 stycken för även Olga ligger gärna i sängen här nere, vilket hon aldrig gör i Stockholm då hon föredrar sin korg vid Lasse sida.

Att det inte blev många steg igår det visste jag för vi var mest hemma på tomten.Men jag lyckade i alla fall komma upp i mina 10 000 steg.

 Nu är klockan halv 10 och våra hundar har fått sin frukost och hunnit vara ute en liten stund. Även vi är klara med vår och nu hoppas jag att Lasse ska ta sig ann vår diskmaskins anslutning så att jag kan få börja använda den. Visst jag gillar att diska och tycker att det är rätt rogivande att stå med händerna i varmt vatten, men har man litet så är det svårt och blir blött överallt.

Det är marknad vid Böda denna dag och det hade vi väl gärna besökt, men när det regnar så är det inte så kul, så det vår nog vänta tills i morgon då de lovar bättre väder om inte vädret vänder till det bättre.

Vi 11 tiden upphörde regnet för en liten stund och jag lovar att det inte bara var vi som vallfärdade till Böda marknad

              Köerna var långa fram till parkeringen och när vi kom fram så var det så fullt att det var svårt att hitta en plats. När vi åkte därifrån så hade de öppnat ett fält till för parkering.

Vi handlade bara hundbajspåsar och minglade lite med en massa hundägare. Träffade 3 stycken cocker och en massa andra raser. Vår Qling och Yra fick vara med denna dag.

På vägen hem åkte vi för att tanka, det var ju första gången vi åkte så här långt med vår WW och det var roligt att se att vi hade kört över 75 mil på 54 liter bensin.

En tur in på Ica för att handla lite god ost.

Hem och nu satte vi oss ner och grillade varsin korv och tog en starköl.

   

Jag gillar starkt så för mig blev det en chilikorv och för Lasse en bratwurst.

Lasse plockade lite på tomten, jag var så stel i min nacke denna dag att jag i stort sett inte kunde göra någonting. Vi hade ju lyft en del från ena huset till det andra dagen innan och det satte sina spår.

Lasse gick in och vilade och jag var kvar på tomten, då kom grannarna ner med lite god dricka som vi fick och en halv nybakad kavring som Bernt hade gjort.

Så när Lasse vaknade så bjöd jag honom på en macka med salami och jisses vilket gott bröd det var.  Det måste jag få receptet på.

Det både åskade och regnade så det blev att bara sitta under tak och ta det lungt det mesta av vår dag.

Det där med middag hade jag helt glömt , men jag hade ju 2 halva pizzabitar kvar i frysen så jag frågade Lasse om det skulle passa honom till middag.

Gjorde en liten mozarellasallad medan pizzorna värmedes i ugnen

 

Det är gott tycker jag.

   

Vi satte oss i soffan framför TV:n och åt, men det var inte lätt med min onda nacke, visste inte hur jag skulle sitta för att hålla nacken i rätt läge. Men allt går ju med lite envishet 

Tittade lite på Grönan kvällen men orkade inte sitta i soffan utan gick och la mig i sängen i stället och lyssnade på radion. Blev sedan kvar där tills Lasse kom och la sig vid 23 tiden.

Så var även denna dag till ända

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards