Direktlänk till inlägg 19 augusti 2017

Lördag med lite underhållning

Av Ia Hornesjö - 19 augusti 2017 08:30

 

Vaknade upp till en regnig morgon.  Natten kändes inte alls som det som visades på appen, för jag har varit vaken mest hela tiden mellan klockan halv 2 och 3, men enligt den så har jag inte varit vaken alls denna natt, men klart att jag har ju legat i sängen och tänkt och planerat och kallar man inte det för vaken, så tror jag inte ett dugg på appen.

Ingen kvällspromenad ger få steg och igår klarade jag inte mina 10,000 steg.

Idag är det någon fest i Byggdegården, med stompa och ståt om man läser vad som ska hända, så det blir intressant att se vad detta är.. 

Annars blir det väl mest att Lasse vill fortsätta med fönster. Åkte iväg strax före 12 för att kolla på det som skulle hända vid Bygdegården.

             

Så jättemycket med folk var det inte, men så är detta inte för turisterna utan för bygdens folk och så för oss sommarölänningar,  men det var en del att kolla på och att göra av med pengar på lotter var inte så svårt, men bara en vinst och det var jag som vann en vattenvarnare.

Många var det som satt och åt lufsa. Men för mig var denna lufsa inte vad jag tycker är en riktigt ölandsrätt, den ska vara lite tjockare, den här var som en tunnpannkaka, men kanske god för det.

På vägen tillbaka till bilen var jag tvungen att ta en bild på lite blommor som fortfarande finns kvar i vägrenen.

 

Detta börjar ta slut nu när det börjar klippas.

Hem och så blev det en enkel lunch med lite gillad korv.

     

Alltid lika gott med denna bratwurst och goda pålägg

Lasse återgick sedan till sitt fönster

 

Det här är så gott som klart, bara målningen återstår.  Lite mer pyssel med det andra eftersom han måste ta bort en massa panel och det sitter ordentligt (han har ju gjort det själv).

Själv gick jag in och gjorde smeten till 2 limpor och ställde dessa i ugnen. Gick sedan ut och bara satt och slappade medans de gräddes i ca 1 timme.

Klockan hade nu hunnit bli halv 4 och Lasse var redo för sin powernap.

När klockan närmade sig 17 så kom lilla regnet och Lasse öppnade dörren och alla hundar kom in och ville ha sin mat.

Tittade lite på TV medan regnet föll, men det blev nog inte många millimeter.

Sen var det snart dax för mig att påbörja middagen som idag fick bli kyckling på grillen.

          

Alltid lika gott med lite olika röror och såser. Med levande ljus på bordet blir det alltid fest.

Efter middagen kom min trötthet och inte heller i kväll kunde jag förmå mig att gå ut en runda.

   

   

Vi satte oss i stället i ljuset av min lampa och spelade kort.

 

Det var fortfarnade 20 grader ute, men nu blåste det så passa kalla vindar att jag var tvingad att gå in och sätta på mig lite mer kläder än mina shorts och linne.

   

Så länge solen visade sig så satt vi kvar ute och njöt av den fina lördagskvällen.

Även denna dag blev det bara dryga 9000 steg. Hoppas kunna rätta till detta under morgondagen då jag hoppas få med mig Lasse på lite äventyrsgolf.

Men nu efter en som vanligt TV-kväll hopkrupen i soffhörnan så säger jag 

GOD NATT.

Ia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards