Alla inlägg den 5 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 5 juli 2018 13:49

 

  Dagen började bra.

Vaknade tidigt men somnade om vid 6-tiden och sov fram till klockan 07,00   och insåg att det hade blivit många timmar i sängen. Kollade även appen om mina steg och hoppades att det skulle vara över 10,000   och det var ungefär vad jag hade trott.

 

Efter att jag varit och hämtat tidningen tillsammans med Yra så satte vi oss att planera dagen och Lasse ville köpa virke på nya stället i Borgholm. Sagt och gjort.        Något besök på Sibylla blev det inte, men brädgården var den dröm för Lasse.

 

Sen ner till stan och ett besök på Länsförsäkringar kontor. Sen systemet där vi handlade en del. Vidare till Ölands banken för jag ville avsluta mitt konto nu när inte banken finns kvar i Löttorp. Vidare för att köpa ett kort och skicka till vårt barnbarn som blir tonåring i morgon. Även en tur in på Röda korset men handlade inget. Sen in på Netto    för lite inköp och så vidare till Ica Supergross.  Pengar gjorde vi av med. Sen var det bara att vända hemåt igen .  När allt var inplockat fick det bli en macka och Yoghurt.

Sen satte jag mig i poolen med min nya bok   för att fördriva tiden någon timme,. men i poolen blev det inte så länge för jag fick inte vara i fred för getingarna så jag klev upp och fortsatte att läsa i en solstol, den var svår att sluta läsa och när jag kände att det var dax för hundarna att få lite i magen så la jag från mig boken.

Sen gick jag in och gjorde iordning vår middag som blev en lättgjord sådan      Färdigköpt rostbiff och potatissallad och även idag fick det bli öl till maten.

Efter detta så blev det en promenad ner till brevlådan och på vägen dig så träffade vi en bekant och stod länge och pratade gamla minnen (en svunnen tid från Lasses barndom på Vedby Skog)

 

När vi kom hem så bryggde Lasse kaffe, för hör och häpna, han hittade semlor    på Ica i Borgholm.. Det var mycket han hittade som han ville ha, så även jordgubbar, så han fick bestämma vad av detta han ville ha ikväll och då fick det bli semlor.  Jag smällde i mig en halv och mådde nästan illa efteråt.  Klockan är ju bara halv 8 ännu och känner jag min kära make rätt så kommer han innan 21,00 att ha frågat om antigen glass eller jordgubbar också. Men det är en dag i morgon också och jag kommer att säga nej till detta.

Känner att jag inte kommer att sitta mer framför datorn denna kväll, för nu ska jag ut på en egen runda och skaka ner denna halva semla som ligger som en klump i min mage.

I morgon är det fredag och då blir det nog återvinningen igen.

Ia

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards