Alla inlägg den 15 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 15 juli 2018 20:26

Natten blev inte alls kul i denna värme, men lite får jag skylla mig själv för jag bestämde mig i höstas att ställa en bäddsoffa i vår lilla hall och då var jag tvungen att ta bort AC:n. Nu har vi ingen plats för denna och hålet i väggen sitter bakom soffan, men nog skulle vi behöva AC:n mer än soffan,

Vaken till och från  hela natten och när klockan var strax efter sex och hundarna ville ha mat så kände jag att jag måste få vila ett tag till och det gjorde jag, somnade om och vaknade inte förrän  halv 9.    klarade även gårdagen mål.

Det bästa med detta var ju att vi inte åt frukost så tidigt som vanligt och att vi denna morgon kunde sitta ute och äta   fast klockan bara var strax före halv 10 så var det 25 grader på termometern och jag kände att idag får det bli poolen

Det blev en timme med Barn 312 när jag låg där och guppade   som på böljan blå..  Hade absolut ingen lust att gå upp ur badet så jag blev kvar och skurade poolgolvet ordentligt för jag kände att det var rätt halt. Hällde sedan i algmedel och poolflock, så nu blev det inte något mer badande denna dag.

En liten tur in till Löttorp och Ica, fast detta hade vi inte alls behövt göra för allt fanns hemma som jag måste ha till en lätt middag.

Bänkade oss framför TV:n strax före 17,00 för att se matchen och vi beslöt oss för att äta vid lilla bordet  samtidigt som vi kollade på TV:n       det blev enkelt med hemgjord potatissallad och rostbiff och en iskall öl.

 

Frågan var om vi skulle orka ta oss en kvällspromis, men det är ju bara ett måste, fast det blev ingen snabb promis utan vi gick i långsam takt och kollade runt lite på de grannar som satt ute och grillade denna kväll. Jag gick barfota och det kändes så härligt   tycker jag.

När vi kom hem så var jag helt genomsur och slängde av mig kläderna och hoppade in i duschen (gick ju inte att bada ännu i poolen), när jag kommer ut därifrån och står och torkar mig får jag bara ett sånt där infall som jag ofta fick i min ungdom. Tittade på de tunna stripiga testerna på mitt huvud och gick och hämtade saxen och klippte av skiten på skallen. Fram med hundfönen och så var jag snart en ny kvinna, kom ut till Lasse som sa att det var snyggt    Ja kanske bättre än det andra i alla fall, men min syn gör att det är svårt att klippa där bak, men det fick bli som det blev.

Fortfarande lika varmt fast klockan är snart 21,00 och jag tänkte bänka mig inne och se på Morden i Midsommer.  Bävar för natten, för inte lär den bli svalare än föregående.

Ia
 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards