Alla inlägg den 23 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 23 juli 2018 06:54

Redan vid halv sex så började Nemo med sina hungersgrymtningar och eftersom jag då rörde mig så var både Yra och Olga upp i sängen och talade om att nu får du stiga upp.

Kändes som om jag inte hade sovit alls och ville helst dra täcket över huvudet och bara låtsas som jag inte hade hört dem, men det går bara inte för när Nemo har fått för sig att han ska ha mat, då är det bara att stiga upp.

Solen lyste från en klarblå himmel och idag lovar det skyhöga temperaturer.

Sovtimmarna blir kortare och kortare men stegen hade jag denna dag klarat     bra fast jag kände att jag egentligen inte orkade.

När jag nu ändå var uppe så plockade jag ur diskmaskinen och gjorde klart för frukost.

Tog sedan en liten hundpromenad innan vi begav oss in till Löttorp för att återingen försöka få tag på bordsvatten, men det fanns fortfarande ingenting i affären.

SMS:ade Pia och bad dem köpa med sig och när de kom till Löttorp så fanns det i vår affär, äntligen.

De hade planerat att vara hos oss vid 15.00 tiden och när klockan precis hade slagit sina 3 slag så såg vi bilen komma.

Oj vad de hade handlat mycket, nu hade vi i alla fall vatten så det räcker.

Madde och Martin såg poolen och det blev direkt att hoppa i och bada.. Mycket lek blev det och länge var de i vattnet.  Vi fikade och pratade och barnen lekte.


  Det blev som sagt både mycket lek och mat denna dag


  Även vi stora lekte en del och spelade flera spel innan maten som vi inte kom igång med förren sent.

Kvällspromenaden måste jag ju i alla fall ta och alla hängde på och ungarna var ju lyckliga som hade varsin hund och det slapp bli kiv om vilken som skulle ta vilken, för alla hade sin bestämda som de vill ha.

När vi sedan kom tillbaka så var Madde och Martin rätt trötta och sa att de nog skulle gå in och sova, vi andra satt länge uppe och spelade kort.

Blev en toppendag med bara glada miner.

I morgon är en ny dag och säkert lika bra som denna.

Ia
 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards