Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Lördag med poker och grannar

Av Ia Hornesjö - 16 augusti 2014 08:20

Vaknade som vanligt tidigt, men kände mig rätt utövd denna morgon, kanske har jag sovit bättre under natten. Drömt har jag gjort i alla fall och idag kommer jag ihåg en del, det  var väl inga konstigheter med drömmen annat än att det var en massa människor och då en del som jag sällan pratar med. Kände mig tjock i huvudet och hade fortfarande ont i mina leder, så jag började med alvedon för att åtminståënde komma igång. Tog det lugnt och hade tänkt hämta tidningen lite senare idag, men den var redan levererad av grannen, så jag slapp sätta mig på cykeln.

Klockan 8 har jag i alla fall både tvättat en tvätt och sedan innan den hängdes så har jag även hunnit med att göra en björnbärspaj.

Sen fick jag för mig att ta ut högsängen från mitt datarum, vill ha in en vanlig säng så att jag kan gå in och lägga mig där när jag vill vara ifred från hundarna på natten. Sagt och gjort, fick bort den stora tunga madrassen, men sen var det stopp så jag var tvungen att be Lasse om hjälp med att skruva ner den.. snäll som han är så la han ifrån sig sin tidning och kom och hjälpte mig..  Efter det så vill Lasse åka till Löttorp för att spela på V75 och till om med jag spelade idag, för 22 kr spelade jag på dagens dubel.. kanske helt fel hästar med vad gör det när man är så försiktig med spel som jag är.

Sen åkte vi upp till Valles för att jag skulle kolla efter en muffinsform, men det fanns inga och idag var det deras sista öppna dag, sen stängs det mesta till helgen här nere på ön.

Hem och jag gick upp till Elisabeth, hon hade muffinform så jag lånade hennes, gjorde några riktigt små som prov till Lasse och mig och till detta tog vi varsit glas vitt vin.

 

Klockan 16,00 var jag klar med de små snittarna som jag gör i muffinsformar. Varmt var det ute och inne kändes det också väldigt varmt när jag hade ugnen på, fast vi har vår AC står på 17 grader.

Klockan 18,00 kom grannarna ner för att dricka lite vin och spela kort-

 

Som vanligt håller sig även hundarna framme och vill vara med oss vid bordet

 

Opus tar en stol så fort någon reser sig upp och sen vill han bara vara med och bli klappad

 

Nemo är jätteförtjust i Linus och gör allt för att han ska bry sig om honom

Det blev väldigt mörkt ute, men temperaturen höll sig på 17 grader, men fast det då borde vara varmt så känner man kyliga vindar.

Vi avslutade med kaffe och björnbärspaj

Så när klockan var strax efter 22 så gav vi upp.

Nu ska jag bara kolla lite på TV och sedan krypa ner i sängen och hoppas få sova i ett sträck tills i alla fall klockan fem i morgon bitti.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards