Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 20 juni 2015 07:28

Efter all midsommarmat under gårdagen så kände jag mig helt uppstoppad.  Tål egentligen inte fett, så att jag skulle känna som jag gjorde var väntat.  Höll mig vaken till klockan var ca 24 och hade sedan mycket svårt att koppla av och somna.

Klockan var 05,15 när jag vaknade och insåg att Lasse redan var uppe och hade släppt ut hundarna. Jag drog täcket över huvudet och ville sova vidare, men snart var sängen full med hundar och det var bara att inse att detta med sova fick jag göra en annan gång.

Idag var det riktigt mulet när vi vaknade och visst var det precis det vädret som de hade lovat, men jag såg en ljusglimt på himlen och tänkte att det skulle nog bli bra och så blev det.  Tror nästan att det var den bästa dagen vi har haft sedan vi kom hit i tisdags.  Solen värmde och det blev 25 grader på vår uteplats vid poolen.  Klart att jag då ville sätta igång den också, kollade vattnet och det var 21 grader i detta och nog hade det varit skönt att få ta sig ett dopp om allt hade varit okej.

 

Solen sken från en nästan molnfri himmel och jag satte igång att rena poolen.  Lasse fick bära fram alla tunga agregat innan jag kunde påbörja denna procedur.  Vattnet var nästan kristallklart när jag började, men efter att ha rört om i grytan så var vattnet näst ogenomskilnigt och lite brun grönt.  Fast det var 21 grader i detta så var det ju inget jag stoppade mina fötter i.  Var till boden för att hämta lite kemikalier, men både puckarna och snabbkloret var slut, så det blir att vänta tills i morgon med dessa.

Vi tog ett par korvar och la på grillen och så tog vi en cider till dessa, det fick bli vår lunch idag.

När klockan var ca 15.00 så var Lasse sugen på något.  Jag kom ihåg att jag hade både grädde och jordgubbar kvar sedan gårdagen, så jag slängde ihop en snabb kladdkaka och en timme senare så serverade jag detta till en glad gubbe.

  

Det blev godkänt.

Sen var det där med middagen, idag fick det bli rester från gårdagen.

 

Lite köttbullar och prinskorv och så till detta slungad potatis.

Sen var det hundarnas tur att få i sig lite mat.

 

Det bästa sätter att få alla att äta precis det som de behöver är att kasta ut ca 2 liter torrfoder på marken och få dem att både söka och äta. De gillar detta sätt och det får räcka med att ge i skålar en gång per dag.

Vi fick besök av Linda och Linus som hade varit uppe på Böda hela dagen och där hade det inte alls varit så fint väder som vi har haft, det både hade regnat massor och blåst kalla vindar.

Men kul var det att de tittade förbi. Saknar dem mycket nu när de inte är här hos Royne längre.

Avslutade kvällen med att se fotboll och ta en chevrémacka och ett glas vin.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards