Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 27 juni 2015 20:27

Vaknade som vanligt tidigt men när man ser solen titta fram så spelar det inte så stor roll vad klockan är.  Hade bestämt mig för att backspola poolen ordentligt idag och fylla på med kommunalt vatten. Så det var bra att vara uppe tidigt.

Som vanligt var det Lasse som stod i köket på morgonen och jag cyklade iväg alldeles alena för att hämta tidningen. Det var en sån här mogon då man njuter av tystnaden och ensamheten.  Inte en människa såg jag och inte heller några djur.

Men desto mer vackra blommor

 

Just nu är det massor med blåklockor utmed vägen ner till brevlådan 


 

Precis ovanför oss på alvaret är det fullt med Adam och Eva som lyser så vacker bland allt gräs.

 

Kungsljusen som det också finns massor av har ännu inte börjat blomma, men bara deras mäktiga stam gillar jag.

När jag kom hem så blev det lite frukkost och sen fortsatte jag med poolen och Lasse jobbade i duschrummet.

Sen åkte vi in till Löttorp för att kolla lite på backluckeloppis. men det var inte mycket att se och tur var väl det, annars hade vi väl kommit hem med något onödigt som vanligt.

Handlade lite på Ica och sen blev det lite jordgubbar utanför affären.

Hem igen och nu började det kännas i magen av lite hunger.  Gräddade varsin våffla och bryggde lite kaffe till dessa.

Efter det kände jag för att ställa mig med lite trimning, den första fick bli Lycka.

 
Hon tycker inte att detta är det roligaste, men de andr väntar gärna på sin tur.  Jag höll på med henne i nästan en timme innan in rygg sa ifrån, Lasse var snäll och släppte det han höll på med för att hjälpa mig att blir klar med henne.
Hon gillar ju att bli kortklippt, fast det är lite jobbigt för henne på, hon är inte 100 % frisk, har så många knölar, men vi och veterinären har sagt att vi inte ska göra mer eftersom hennes tumör som togs bort för 2 år sedan inte var godartad. Men så länge hon mår bra och vill vara med på allt så känner vi oss glada.

Varken jag eller Lasse orkade mer än henne denna dag, så det blir att fortsätta i morgon istället.

I kväll blev det åter en utesittarafton och även grillning

 

Det blev fläskfilé med lite tillbehör

 

Som vanligt tillsammans med hundarna.

Eftersom kvällen var så fin så spelade vi även denna kväll lite kort

 

och åt våra jordgubbar

 

I kväll var de extra goda och söta.

När klockan var 20.30 var myggen lite väl ettriga och vi bestämde oss för att gå in och sätta oss framför TV:n.

Avslutar denna blogg för i kväll.

Ia





Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards