Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 22 juni 2015 19:37

Idag hade vi bestämt oss för att åka till Kalmar och inhandla en ny diskmaskin, egentligen ville jag även ha en ny spis och vi hittade även denna, men fick inte plats i bilen med både disk och spis, så det får väl bli ett nytt besök i Kalmar om någon vecka.

Vädret var som vanligt superbra på Vedby skog, men vi kom inte långt innan regnet hängde i luften, men detta försvann snabbt och när vi kom till Kalmar var det varmt och soligt.

 

Ängarna lyser röda med all vallmo

Började med att gå till Elgiganten, Lasse hade redan sett den diskmaskin vi skulle ha, men men den bra försäljare så blev det en lite dyrare, jag tyckte att detta var helt onödigt, men Lasse ville absolut ha denna.

Sen ville jag till Rusta för att handla lite till poolen,  hittade det jag sökte.  Lasse ville sedan vidare till Claes Olsson för att leta efter en speciell maskin som sågrar nära golvet, med denna hade de inte.

Fortsatte in på Bauhus, men där hittade han en man ville inte köpa den för den var för dyr.  Jag ville fortsätta till Media Markt för att kolla om de hade någon annan spis en den som jag hade sett på Elgiganten, hittade samma men den var 2000 kr dyrare där. Sa till tjejen att då köper jag ju den hellre på Elgiganten och berättade vad de hade för pris på sin, tjejen var snabb och sa att men då får ni den för samma här hos oss.  Allt var bra tills vi fick veta att hemleveransen av denna skulle kosta nästan 1000 kr på grund av avståndet, så det fick vara.

Ja nu var vi klara på den sidan av bron, men fortsatte till Färjestaden och ÖB när vi var tillbaka på Öland.  Där hittade inte heller Lasse det han skulle ha, men naturligtvis blev det lite annat, bla en pool till hundarna.

När vi ändå var i närheten så blev det även en tur ner till Ölands Köpstad,  var in på apoteket för att hämta ut min allergimedicin, men de hade bara 30 pack hemma och jag ska ju ha 100 tabletter.  Så det blev inget där heller.

Ett besök på systemet fick det bli för lite Rött vin.

Ett besök på Ica blev det också och en del kött inköpt.

Passade på att köpa jordgubbar när jag gick till bilen, bara 30 kr tog de och det är i alla fall 15 kronor mindre än i Löttorp.


Så var vi då äntligen hemma, klockan var 14,00 och vi hade inte ätit något på hela dagen, så jag slängde ner varsin tjockkorv i stekpannan och plockade fram bröd till dessa.  Sen satte jag igång igen med min pool som inte vill bli riktigt ren. vattnet är det inget fel på, men färgen på på detta är inte så kul, det är alldelses mjölkfärgat

Sen satte jag mig att läsa nya följetongen i DN, det var första dagen och den sa inte så mycket. 

Slappade en del inna jag satt igång med att skrapa potatis till middagen. Ställde Lasse vid grillen medan jag såg på Glamour.

 

Enkelt blev det med grillad hamburgare och beasås.

 

Nån som inte kunde hålla dig borta från vår middag var Qling, men han höll sig lite på avstånd.

Men sen när vi började bli klara så var ju alla hundarna på plats och ville ha lite från våra rester

 

Nemo var som vanligt först framme vid tallrikarna

 

Han gick mellan mig och Lasse och fick naturligtvis göra lite som han ville.

Nu är klockan 20.00 och jag ska göra iordning lite jordgubbar till gubben och mig.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards