Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Ia Hornesjö - 5 juli 2015 22:15

Söndagen började bra, det blev tidigt bad i poolen av en glad Lilian som kunde vara där hur länge som helst.

Alla fick i sig lite frukost innan de försvann på olika aktiviteter.  Per och Nasek åkte till havet för att bada och sola, Åsa, Fredrik och barnen promenerade till Hornsjön och var där ett par timmar.

 

Lasse hittade på en massa saker att göra så vi själva kom ingenstans, men även jag kände mig nöjd i denna värme bara med att få ligga i poolen.

På dagen tog vi lite smått och gott och satt alla under ett myggnät som jag och Nasek hade ordnat.

 

Lite snack och funderande. Vår lilla fågel som ligger på ägg.

Vi skulle ha åkt och spelat äventyrsgolf men alla kände att de var för varmt



 

Efter maten så blev det lite lek för oss alla. Vi hade femkamp.  Jag ville skjuta men Lasse ansåg att inga vapen skulle vara med när barnen skulle leka med oss.

         

Lite bilder blev det från femkampen.

Alla blev trötta efter denna kväll. men Åsa och Fredrik vill till Byrum och se solnedgången så de åkte iväg.

I morgon är det Julina födelsedag, tyvärr ska det bli regn, men något ska vi väl kunna hitta på.

Ia

Av Ia Hornesjö - 5 juli 2015 07:33

Åter en dag med sol och värme. Redan tidigt var det så varmt att det nästan inte gick att andas.

Vi hade bestämt att åka till Böda Hamn på marknad, om man nu skulle orka detta i det varma vädret.

Började i alla fall med att åka till Löttorp och handla, Lasse till macken och spela på hästar. Hem igen och alla hundarna fick bada innan vi skulle åka. att ta någon med sig denna varma dag kändes inte rätt, de har det så mycket bättre hemma i stugan där AC sprutar ur kyla dygnet om.

 

Inte var det mycket att se, men bara ett måste när det är marknad. Lasses gick in på rökeriet och handlade lite rökt lax och rökt torskrom. Vi kände oss sugna på något och bestämde att fortsätta upp till Byxelkrok för att äta baka potatis.

 

Det enda de hade var med skagenröra, alltså inget för mig eftersm denna röra innehåller crabefish. men de var snälla och gjorde en potatis till mig med bara räkor.

Gott var det och sedan fortsatte vi med att gå och handla lite i en nyöppnad butik som bara har egentillverkade delikatesser.

 

När vi kom hem så ville Lasse vila, vi andra satte oss ner och tog en liten lätt drink och melon.

Dagen gick fort, hundarna badade och hade det mysigt, även jag var ner i poolen ett par gånger för att svalka mig.

Ingen av oss vill ha någön middag denna kväll, men lite gott från Rökeriet och den nya boden var ju mysigt att smaka på-

 

Mums vad gott det var,  inte mycket jag kunde äta, men osten och alla olika marmelader smaka bra.

Hade fått veta vid 15-tiden att Åsa, barnen och en vän till dem tänkte komma ner och besöka oss. Att de skulle ta minst 6 timmar gjorde ju att vi visste att det skulle bli sent. Så Per, Nasek och jag tog med oss Yra ner till Hornsjön och kollade på solnedgången

 

Sent om sido så kom Åsa, barnen och Rickard.

 

Att äta något så sent var inte att tänka på, men det var ju viktigt att vi fick varva ner så det blev att vi satt ute någon timme och drack ett glas vin och pratade.  Myggen var för jäkliga och lilla Lilian hade snart hela ansiktet fullt av dessa. Både Åsa och Nasek hade stora svullnader på benen.

Alla gick till sitt och jag tror de flesta somnade ovaggade.

Själv låg jag länge vaken, som vanligt,

Ia

  


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards