Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 2 augusti 2016 07:42

Inatt har jag legat och lyssnat på de stormiga vindarna som tagit tag i det mesta som fanns på tomten.

Innan jag tog cykeln till brevlådan så fick jag gå en runda för att leta saker som låg utspridda lite här och där.

Min pool som jag hade mina badmadrasser i var helt tom och allt har jag inte funnit.

Motvind till brevlådan gjorde att jag fick trampa på ordentligt till brevlådan, tur att det går fort och att vinden inte hann vända innan jag for hemåt igen med en skön vind i ryggen som hjälpte mig uppför den lilla backen.

När jag kom hem så blev det frukost innan jag satte mig för att läsa DN.

 Upptäcker att jag har ett samtal på mobilen, måste kolla vem det är och det gör mig jätteglad, kompisar från Sthlm är på ön..

 


Vi fikar och pratar i flera timmar och egentligen hade jag väl välat att de skulle vara kvar och vi fått grilla denna kväll, men tyvärr var vi redan bortbjudna till Mona. Så det får bli en annan dag som de kommer med sin fina husbil och gästar oss.

 


Det hann inte bli någon tur till Löttorp denna dag för snart var klockan närmare 18 och vi måste bege oss ner till Mona.


Niklas hade gjort en massa goa smörgåsar och vi satt ute till klockan var 22.30 då mörkret föll och man kände att vindarna inte var så varma längre.

 


Hem och satte på TV:n för att se om det fanns någon film, började se en som hade hållit på 1.5 timmen men valde sedan att gå och lägga mig och lyssna på Karlavagnen i stället.

God natt

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards