Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Ia Hornesjö - 9 augusti 2016 07:09

Att gå och lägga sig med brinnande huvudvärk är inte något som bäddar för en skön sömn.

Men  det skulle nog gå över tänkte jag om jag bara somnade och denna natt var min önskan att få sova ut till klockan 6 på morgonen. Men huvudvärken som bara satt i pannan och jag hade masserat med både heat lotion och kalla handukar ville inte ge sig. Klockan 01.45 stod jag inte ut längre utan gick upp och gjorde iordning en alvedon för att åtminstående kunna koppla av.

Detta hjälpte och snart kände jag värken långsamt försvinna och jag somnade och fick sova till klockan var nästan 6 denna morgon.

Vädret var strålande, men lite blåsigt.

Provade vår nya toasits för första gången

 

Åkte in till Marknaden redan vid 10-tiden

 

Vi parkerade rätt långt bort från marknaden så att hundarna skulle få sig en promenad fram till denna. På vägen hem gick jag in på Ica för att handla mjölk och fil.

 

Sen blev det rening och vattenbyte av hundarnas pool för mig, Lasse började kolla på en av lillstugorna som han måste byta vindskivor på.

Vid 4 tiden cyklade jag ner till brevlådan för att kolla om det fanns post, på hemvägen träffade jag vår granne som var ute med sina hundar. Vi stod länge och pratade och tittade på korna och det blev visst väldigt länge för helt plötsligt dök Lasse upp för att kolla var jag hade tagit vägen.

Hem och plockade fram middagsmaten ur frysen

 

Vi satt inne och åt denna kväll, det kändes rätt kallt och blåsigt ute. Spelade lite kort innan det var dax för Skansenkväll.

   

Lasse gick och la sig tidigt för han hade så förbaskat ont i sin arm, han valde denna kväll sängen i mitt datarum, den som jag ordnade för ett par år sedan till mig själv, men det blev inte många

gånger jag låg där, men skön är den.

Själv satt jag uppe till TV:n var slut.

  

God natt

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards