Alla inlägg den 1 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 1 juli 2018 07:11

JULI

 

Så är vi inne i en riktig sommarmånad och jag hoppas att värmen ska fortsätta som den har börjat. Lite regn på nätterna vore inte så dumt, men dagarna för gärna vara torra för mig.

Vaknade väldigt tidigt denna morgon men höll mig kvar i sängen till klockan 06,00  då Qling kom in och hoppade upp i sägen och berättade att nu era slöfockar får ni stiga upp och ge oss lite mat.

Som vanligt måste jag kolla av mina appar och jag skrattade lite smått när jag såg sovappen   tyckte ju igår kväll att filmen var konstig och förstod att jag hade somnat och det syns ju tydligt på appen att jag var borta i över en halvtimme.

Kände att jag inte hade kunnat gå så många steg   under gårdagen, men klart framt och tillbaka till brevlådan är ju bara det 2500 steg, så det blir en del på en dag fast jag slöar lite då och då.

Men nu är klockan i alla fall snart halv 8 och jag har varit uppe sen 6 och suttit vid datorn, så nu är det time att gå in och väcka Lasse och de nu slöa hundarna.

 Vädret var så där, blåste mycket och molnen for fram på himlen även denna dag och skymde solen en del. 

Lasse satt igång att jobba direkt      och hundarna lunkade omkring.  Själv hade jag ingen lust med någonting och någon morgonpromenad blev det inte heller eftersom jag inte har någon tidning att hämta.

Slog mig ner i en solstol och tog fram en ny bok   av Mons Kallentoft, har läst en och lyssnat på en tidigare, insåg direkt när jag började att denna skulle jag ha läst innan de andra, men han skriver bra och det är lättläst, blev sittande i nästan 2 timmar med denna innan jag kände för att hitta på något.

Tog mig en tur på tomten och passade på att ta en bild på granntomten   som nu ligger ute till salu, vet att det är bud på den så vi får se vad som händer. Men det är bara skog och det kommer säkert att ta tid att göra detta till en riktig tomt. 

Vid 12-tiden ville Lasse in och hämta lite vinstpengar som han vunnit på gårdagens dubbel och sedan skulle jag handla lite Yoggi, så det blev en tur in även på Ica.

När vi kom hem så åt vi vår lite sena lunch, jag bara Yoggi och Lasse Yoggi och macka.

Kom inte riktigt igång på hela dagen och kände mig allmänt olustig.

Middagen idag blev god   och enkel. Färsk pasta och köttfärssås går ju alltid hem.

Efter middagen så tog vi ett parti kortspel   och tänkte lite på Rojne och våra roliga spelkvällar.

Sen blev det i alla fall dagens första promenad, jag ville gå genom skogen men det gick inte Lasse med på så det blev bara ner till brevlådorna och sedan hemåt igen.

När vi kom tillbaka blev Lasse sugen på ost och kex, något som jag egentligen inte alls ska äta och i alla fall inte sent på kvällen.

Det blev sedan fotbollskväll och jag somnade som vanligt i soffan

I morgon är det vardag igen

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards