Alla inlägg den 1 september 2019

Av Ia Hornesjö - 1 september 2019 07:04

Varmt var det    redan när jag steg ur sängen vid halv 7 denna söndagsmorgon. Att jag inte hade sovit gott    kunde även appen bevisa och detta på grund av min värkande nacke.  Stegen igår blev ju under all kritik och    det visste jag ju redan innan jag lag mig i går kväll.

 

Inatt gick det ganska bra med mitt knä efter att jag hade smort detta igår kväll, men då var det nacken i stället som värkte och jag visste inte hur jag skulle ligga eller vilken kudde jag skulle använda.  Det bästa var i alla fall att det bara var Yra i sängen, Z hade bestämt sig för att ligga under denna i natt.

Så när jag började dagen var den även denna dag väldigt seg och till och med huvudet värkte, känns nästan som om det är en förkylning på väg för hela min kropp värker på ett olustigt sätt.  Detta får bara inte ske, för just denna vecka är det hundgöra så det förslår, alla ska badas och trimmas inför nästa helgs utställning.

 

Lasse kom på den ljusa idé att vi skulle åka till Borgholm i stället för att bara vara hemma, men Borgholm en söndag är lika trist som Löttorp så det hade jag ingen som helst lust med och förresten så ville jag till Borgholm på måndag eller tisdag för att köpa hem lite vin.

Men att bara vara hemma var inte heller så roligt och lite skräp kunde vi väl åka in med till Löttorp så att vi i alla fall fick lufta oss lite på stan.

När vi kastat skräpet så föreslog jag att vi kunde åka upp till fyren och kanske ta en fika om det var öppet.  På vägen dit upp så tog vi först Byxelkrok som var precis lika tillbommat som alla andra platser, men jag ville i alla fall gå runt och röra mig lite.

                        Som synes på bilderna så var vi ganska så ensamma på denna plats och de flesta skyltar visade att sommaren var slut .. en skylt   fick i alla fall att fundera på om vi även skulle ta en sväng till Böda Sand så vi styrde vår kosa ditåt.

När vi kom upp till Böda så  gapade hela parkeringen tom, men man kunde se i all fall några personer som gick runt inne på området och många husbilar fanns det fortfarande kvar.

 Såg att dörren till kondiset stod öppen   och att det även satt två män och fikade, så Lasses ögon lystes upp för detta ställe bara älskar han. Det fanns som vanligt massor med godsaker och till och med jag blev så sugen på en stor och fet bulle med massa vaniljkräm          så vi köpte varsin god kopp kaffe och lite gott att stoppa i magen innan vi fortsatte hemåt för att göra lite nytta.

Änglamakerskan innan jag företog mig något annat. 

När jag hade läst klart denna ljudbok så gick jag in och satte mig vid datorn och beställde varsin bingolott, något som jag egentligen inte alls gillar men kände ändå att vi måste ha något annat att göra än bara titta på TV.

Sen gick jag in för att göra middag som redan för förutbestämd och även tillagad, det enda jag måste göra var att koka ris till min tilltänkta kyckling med currysås.

Tyckte att det var otäckt varmt och kollade på temperaturen under vårt tak och den visade mina farhågor  som sa att skulle vi verkligen kunna sitta här ute och äta vår middag, men sitta inne är inget för mig så jag kände mig ganska glad när middagen var klar att serveras och att även solen hade slutat skina och sänkt temperaturen   till i alla fall lite behagligare temperatur,

  Middagen blev helt okej och jag la på så mycket av min favoritkrydda curry att det riktigt brände i halsen.. Lasse som inte äter curry fick en annan sås med bara grädde och det var han nöjd med.

När vi precis hade satt oss för att kolla på TV:n och spela lite bingo så började TV:n att visa tecken på att lägga av och lampan i taket blinkade.  Hörde en smäll och trodde att det var någon större bil som mullrade på och även hundarna blev nyfikna  och hoppade upp i soffan och kollade ut      Z la sin nos på ryggstödet och låg och kollade på mullret som visade sig vara åskan.

Vi hade i alla fall tur denna kväll och TV:n slocknade aldrig så vi fick vara med och spela    hela kvällen , både Lasse och jag hann med att ta varsin dusch i pausen, något som vi bara måste göra för denna kvava värme hade fått oss att fullständigt drypa av svett.

Ja det där med bingo är ju inget för oss och att behöva lyssna på en som håller låda hela tiden med en hel del spydiga kommentarer till de som ringer in fick i alla fall mig att inse att det var första och enda gången denna säsong som jag ska kolla på detta skitprogram.

Svensk film även denna kväll på 1:an som fick oss att sitta kvar och kolla tills den var slut. Var den bra, nja säger jag även denna kväll, bra eller dålig, vet i sjutton vad jag ska säga, men den var på något vis i alla fall sevärd.

 

Det hann inte bli några 10 tusen steg denna dag, men nästan i alla fall och detta upptäckte jag precis innan min klockan la av igen.  Hade glömt att ta av den i min iver att hinna ta en snabb dusch innan Bingolotto började igen efter nyheterna och nu var klockan död igen, men denna gång var jag i alla fall garderad med ett nytt batteri i lådan.

 

Tog in den största av våra biabäddar som fick precis plats bredvid min säng och kommenderade Yra att ligga i den, kände att jag måste få sova i min säng utan några hundar. Hon kröp i hop i sängen och verkade tycka att det var ganska okej.

 

Nu var det bara det att jag ville sova men det var helt omöjligt och när klockan var 01,15 så ställde sig Z vid dörren och gnällde och visade tydligt att hon ville ut, men inte tänkte jag släppa ut henne i den  becksvarta natten och inte se vad hon tog vägen och att gå ut själv hade jag ingen lust med. Så det fick bära eller brista tänkte jag och drog täcket över huvudet och snart hörde jag henne försvinna in i vadagsrummet och så började det lukta skit.  Bara att stiga upp och ta hand om detta och det kändes helt okej.

Nu hade klockan hunnit passera 2 slaget och jag låg fortfarande helt klarvaken.

Knappade ner detta på mobilen för att ha något att göra.

Men nu måste jag sova.

IA

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards