Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 18 juni 2015 08:15

Att gå och lägga sig tidigt är ju skönt, men att vakna kvart över 4 på morgonen och känna sig helt utvilad är ju ändå inte det man vill. Men jag måste ha sovit gott, hundarna var förvisade till golvet och alla utom Yra hörsammade detta, men vad gör det med en hund i sängen och hon håller sig i alla fall vid våra fötter.  Trodde nästan att vår klocka i storstugan hade lagt av, inte ett enda slag har jag hört denna natt, men den verkar fungera, så det är nog jag som har sovit hårt.

Före klockan 06,00 satt vi vid frukostbordet. Lasse med sin stora frukostbricka framför sig och jag med en kaffe och lite yougurt.

Idag finns det åter en massa på agenden som ska göras.

Morgonen var fin, solen lyste och det kändes som om de hade helt fel när de sa att det skulle regna i stort sett hela dagen.

Lasse satte igång med att börja riva en vägg inne i toalettrummet, detta måste göras innan vårt nya handfat kan komma på plats.

Själv gick jag ut på tomten tillsammans med hundarna och jag plockade en hel del smultorn, dessa lyser så fint röda på marken fortfarande,  jag plockade ju dessa varje dag redan när vi var här nere i påskas och trodde nog att de skulle vara slut.

 

Mina killar finns alltid där jag är

 

Passade på att även ta lite bilder när jag plockade mina smultron. Trodde aldrig att det skulle finnas så många kvar, plockade ju hela tiden när vi var här i påskas, men marken lyser röd på många ställen på tomten.

In till stan blev det rätt tidigt även denna dag.

Trodde att vi var tidiga, men det var visst fler som hade tänkt det samma. Från att det varit någon enstaka bil på parkeringen under tisdag och onsdag var det idag fullt, ja så fullt att det inte fanns några platser, utan man fick åka runt och leta.

Även inne på Ica var det fullt, tror aldrig att jag tidigare har sett 5 kassor öppna samtidigt, men idag var det så och det var lika l¨nga köer i samtliga.

Torsdagar finns det nykokta kroppkakor på Morells och jag sa föreslog att jag skulle gå in och se om det fanns någon möjlighet att få köpa med mig 6 stycken hem.  Det fanns det denna dag och det var inte bara jag som hade tänkt på detta, det var en lång kö med folk som stod och väntade på sina små paket.

 

När vi kom hem så satte vi oss i solen och åt och njöt,

Tänk att dessa kakor som inte ser så aptitliga ut kan vara så goda med grädde och smör. Tyvärr hade jag inga lingon hemma, men med ett glas gott öl så smakade allt toppen i alla fall.

Dagen fortsatte att vara fin och jag var ute mest hela tiden.

När klockan närmade sig 17 så gick jag in och stekte varsin Bratwurst, hällde upp två glas rosé och så satte vi där ute i det fortfarande fina vädret och åt vår "lilla middag"

Klockan 18 så kom regnet som de hade lovat och när det kom så var det med råge. Så någon mer utgång under denna kväll blev det inte för oss.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards