Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 21 juni 2015 18:11

Nu är helgen över och idag är det en helt vanlig söndag.  Jag sa tidigt i morse att i dag tänker jag inte åka in och handla något för vi har allt hemma.  Men när klockan var 12 så tyckte Lasse att han hade gjort allt som han orkade och ville iväg till Löttorp för att panta flaskor, ha ha vilket svepskäl, bara för att han ville iväg.  Ja ja, jag hängde väl på, han hade ju redan satt ett par av hundarna i bilden och det andra hade han kommenderat in i huset.  Men jag tyckte egentligen att vädret var för fint för att sätta mig i en bil och jag hade ju påbörjat poolrensning.

Men okej, en tur in till Löttorp, Lasse pantade flaskorna och jag fick kvittot, mer blev det inte där inne.  Kanske skulle vi ta en tur upp till Valles, Lasse ville köpa en matta som skulle ligga vid diskmaskinen (den som i morgon ska kastas ut och ersättat av en ny).  Jag skulle inte ha någon alls, men kom som vanligt ut men en påse onödiga saker.

Regnet hade visat sig på två ställen och då i riktlig mängd, men sen var det sol igen och jag började undra om vi inte skulle åka hem och ta in våra stolsdynor som jag hade lagt ut i morse.  Vi vände hemmåt och när vi kom till Vedby skog så sken solen som alltid och inte hade det kommit en droppe.

Vi tog ett glas rose och varsin macka, Lasse med lax och jag med gorgonzola.

 

På husses sida syntes det som vanligt en massa hundar, hos mig vågar det inte, de vet att de inte får tigga av mig.


 

Qling kom helt plötsligt upp med flugsmällaren, kanske han hade hört husse klagande över myggen.

Själv fortsatte jag med poolen och det var mycket mer jobb detta år än vad det brukar.  Tog av täcket i påskas när vi var här och naturligtvis har det samlats en massa ölandssand på botten.  Tog och hällde i rätt mycket flockmedel, detta är både på gott och ont, men man ser ju hur mycket det finns som man normalt inte ser med blotta ögat

 

Efter någon timme var hela poolen fylld med stora flagor av sand och dessa gick sakta men säkert mot renaren. Men  när det blir så här mycket som måste man vara med och jobba och se till att man backspolar lite då och då, så nog hade jag jobb.

Men när klockan var närmare halv sex så gjorde jag iordning det som skulle lägga på grillen denna kväll.

 

Det blev grillade kycklingspett med färskpotatis, fetaost och timjan i paket, därtill grillad tomat och en lätt yougurtsås med massor av vitlök.

Rödvinet var slut och det fannas bara vitt vin kvar till denna mat.

Avslutar bloggen tidigt ikväll, tror inte att det kommer att hända så mycket mer.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards