Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

Tisdag med besök i Kalmar

Av Ia Hornesjö - 17 augusti 2016 07:07

  Som vanligt var det en orolig natt för mig. Snart måste jag nog få hjälp med att kunna koppla av för att kunna sova. Känner att det fungerar inte med någon timme då och då under natten.

Idag var i alla fall planerat att vi skulle så tidigt om möjligt komma iväg till Kalmar för inköp av lite tyg mm till den fula bäddsoffan.

Solen sken från en nästan klarblå himmel ända fram tills vi parkerade på Ikeas stora parkering.

Ett enort svart moln täckte himlen ovanför Ikea och jag trodde det skulle bra loss när som helst, men det verkade inte bli så mycket mer av detta för efter 8860 steg inne på detta gigantiska varuhus så sken solen igen när vi kom ut. Jag hade i alla fall hittat det jag ville ha och lite till,

nu blev det även Jysk och Rusta för att hitta de kuddar jag ville ha.

Jag var slut i kroppen, men Lasse var det ännu värre med, han var verkligen nästan svimfärdig och jag tänkte att idag blir det nog jag som får köra bilen tillbaka till ön.

Lasse sa att han måste få något i magen och föreslog att vi skulle gå till Modehuset och deras fina restaurang.

Ska väl erkänna att jag kunde ha nöjt mig med en kopp kaffe och ett glas vatten, men visst blev jag lite sugen när jag såg de stora räksmörgåsarna, en hel tekaka fylld med massor av stora fina räkor, ägg, majonäs och grönsaker.  Nu orkade varken Lasse eller jag med att äta upp hela denna macka och nu har vi även lärt oss att nästa gång kan vi dela på en. 

   

Vädret blev bara bättre och bättre ju närmare vi kom Öland, nu längtade jag bara att få komma hem och sätta mig i lugn och ro ett litet tag

Släppte ut hundarna så att de fick kissa, eftersom Nellie är i löp så får jag hela tiden vara på min vakt eftersom killarna vill uppvakta en fräsande tjej. Hon är inte i höglöp och hon säger ifrån så det är ingen större fara, men jag tycker synd om henne och hon får oftast gå in när de andra är ute.

Lasse satt igång att måla vindskivan på lillstugan innan vi återigen var tvingade att ta bilen in till Löttorp för att köpa fil. Någon mat var ingen av oss sugna på så det fick bli något enkelt som fanns hemma.

Hem och jag satte igång mina planer på att stila upp bäddsoffan

Kanske blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig, men med detta tyg och snygga kuddar så kändes det rätt okej, nu gäller det bara att försöka få hundara att förstå att de inte får sitta i den om det inte ligger några plädar på den.

Middagen blev som sagt enkel, två tunna lammkorvar och ett bröd var och så ett glas rött till detta

 

Lidls lammkorv är toppengod och fast det varken var sallad eller annat till detta så var det gott att sätta tänderna i.

Klockan 18,00 gick vi in för att kolla på fotbollen och det var ju en spännande match, jisses vilka duktiga tjejer vi har, tänk att vi nu har silver och kanske kan det bli ett guld.

Det blev sedan TV från Rio hela kvällen, trodde på att brons i brottning och det såg så lovande ut, men tyvärr så blev det inte så.

Nu var det sängen som väntade på mig och hur denna natt skulle bli det visste jag inte, men att jag inte mådde bra det var ett faktum. Magen värkte med otäcka sugningar, ryggen kändes som den skulle gå av och så tre tikar i sängen som breder ut sig.

Nej natten blev inte riktigt som jag hade hoppats, men sov i alla fall mer än vad jag har gjort på länge.

Idag är det onsdag och en ny och krävande dag, alla möbler i vårt sovrums ska förflyttas ner till lillstugan för att ge plats åt de nya sängarna som kommer någon gång efter klockan 14.00

Ia 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards