Alla inlägg den 19 juli 2018

Av Ia Hornesjö - 19 juli 2018 07:20

Natten jag den blev inte alls så kul, först gick det inte att somna och sedan vaknade jag till flera gånger och när klockan var 4 så var jag klarvaken. Men enligt appen så blev det ju en del timmar i sängen och det är ju detta den räknar, sedan hur jag mår finns det inget som visar.

   

Gårdagens steg blev lite färre, men det förstod jag, men fortfarande så nådde jag målet.

Idag var det 21 grader och rätt skuggigt när vi satte oss till bords, även denna dag åt vi frukosten inomhus för att slippa slåss med de törstiga getingarna.

Fick ett mess att Emelie och Tobias tänkte komma upp till oss. Satte in några bullar i ugnen och satte på en kanna kaffe som Tobias hade längtat efter.

      Vår hundar var som vanligt helt lyckliga över att det kom besök och det det blev flera timmar som vi satt och pratade.

När de hade gått så frågade Lasse om vi måste handla något idag och det behövdes inte för jag hade gjort en massa raggmunk på förmiddagen   och nu var det bara att steka lite bacon till dessa, så någon mat behövde vi inte köpa hem.

När de hade gått så tog jag fram min bok och satte mig ner för att lyssna, hade ju missat en massa igår så det var en skiva som jag först måste gå igenom.

Men tiden gick och snart var det middag för oss       och nu äntligen fick vi sätta tänderna i mina raggmunkar.

Sen som vanligt en kvällspromis och sen lite kortspel innan vi satte oss framför TV:n och gjorde kväll.

Ia

 

Av Ia Hornesjö - 19 juli 2018 07:01

Natten kändes rätt bra och det är i alla fall svalt inomhus nu när AC:n är igång

och det bevisade även appen.

Gårdagens steg blev väl så där    men huvudsaken är att jag klarar av mina 10.000 steg.  Vädret var som vanligt fint    med lagom temperatur och appen visade till och med att vi skulle få lite regn, men detta uteblev helt här hos oss.   När vi skulle äta frukosten så visade det sig att vi hade myr invasion på matbordet så det var bara att ta med oss brickan in och sätta oss i storstugan för att  äta vår frukost.    

Vi tog det lugnt på förmiddagen och sedan så blev det en tur upp till Böda Sand för att äta en glass. Det var som vanligt massor med folk      i rörelse och vid poolanläggningen var det fullbelagt och man kunde se många sura miner när de kom med sina fullpackade väskor och inte fick komma in utan fick ta stranden i stället.

Idag var en sån där dag då det nästan inte gick att andas. Den bästa platsen var i bilen där AC:n sprutade på. Vi åkte upp till Intersports tältet men där inne gick det inte att vara, det var rena bastun och jag orkade inte ens gå runt utan gick ut direkt och Lasse hade letat skor med inte hittat några.

Sen en tur till Löttorp och Ica för att handla vatten och läsk, något som det går åt massor just nu. 

Åkte hem med varorna och sedan tillbaka till Byggdegården för att kolla på veckans loppis, det var många som sålde saker och jag hittade 2 små Boda skålar som passade till de andra jag redan har här hemma. Även Lasse hittade lite att köpa.

När vi kom hem så ville Lasse ta sig en liten tupplur i soffan som vi ställt ut på verandan och jag satte mig i skuggan för att lyssna på min bok. Vet tyvärr inte hur mycket jag har hört, för när jag vaknade var klockan nästan 17,00 och skivan slut för länge sedan.

Ingen av oss kände för att stå vid spisen eller grillen så det fick bli lite lätt med en räkcocktail och smörgås och till detta passade det bara med kallt rosevin.

  Maten serverades inne eftersom det var så varmt fortfarande på vår uteplats.  Det blev i alla fall en tur till brevlådan för att hämta posten och sedan även ett parti poker innan vi gick in och gjorde kväll framför TV:n.

Skulle se en ny serie, men även denna blev rätt avhuggen för jag tror att jag sov rätt mycket.

Efter så många slötimmar under dagen/kvällen så får vi se vad natten har att erbjuda.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards