Direktlänk till inlägg 1 augusti 2018

Seg tisdag

Av Ia Hornesjö - 1 augusti 2018 07:26

Seg natt som gjorde att jag somnade om denna morgon och vaknade inte förrän vid 8-tiden.

   

Hade i alla fall lyckats med mina steg igår och det var ju alltid något.

Det var 25 grader redan denna tidiga morgon och luften stod helt stilla. Kände att idag promenerar jag ensam till postlådan, men så fort jag var utanför grinden så satt Qling vid mina fötter och bad så snällt om att få följa med.

Han flåsade mycket och jag fick ta det riktigt lugnt för att han inte skulle falla ihop, så kändes det i alla fall.

När jag kom hem igen hade Lasse börjar med att flytta möbler i storstugan inför dagen som vi ska lägga nytt golv. Det är ju lite pyssel när man har litet och alls ska flyttas fram och tillbaka.  

Själv tog jag med mig en flaska vatten   och ölandsbladet, satte mig lite i skuggan och läste. Var helt slut efter morgondagens promenad och orkade inte hjälpa till inne i huset.

Tänkte ta mig ett dopp i poolen, men denna värme och nu 30 grader i vattnet gjorde att det vuxit till sig en del alger  Hela termometern blev grön av det likasinnade vattnet och jag kände absolut ingen lust att stiga ner i detta. Kollade PH och det var alldeles för högt så det var bara att försöka sänka detta innan jag klorerar på nytt och hoppas på ett blått vatten igen.

Fanns inte så mycket jag kunde göra, att röra mig gick inte utan att svetten rann från både håret och kroppen.  Hundarna led och ville helst vara inne i stugan, men när jag satte på vattenspridaren lite grann så kom de alla och man kunde verkligen se hur glada de blev av detta vatten. Olga hade ingen som helst lust att lämna det strilande vattnet   utan stod kvar en lång stund och när hon klev ur så var hon helt genomvåt och det kändes så bra.

Ja var skulle man ta vägen denna dag, det var frågan   Pool termometern som ligger vid poolen visade nästan 50 grader, termometern vid dörren   hade gott i topp och vid vår svalaste plats var det även där alldeles för varmt att vara   .. Inne var det i alla fall lite mer behagligt med sina dryga   grader fast AC stod på 17 så gick det inte att få svalare i storstugan.  

Vi tog en tur in till centrum för att handla lite ägg (det hade jag glömt igår) och det var så skönt att sitta i den svala bilen.

När vi kom hem så smakade det bra med lite vanilj yougurt och återigen massor av vatten.

Tog i alla fall en timme i solstolen och min ljudbok, måste ha somnat till för helt plötsligt hörde jag att Lasse gav hundarna mat och så mycket tyckte jag inte att klockan kunde vara, en den hade hunnit bli strax efter 16, så min timme i stolen hade nog blivit lite längre.

Var ner till Elisabeth och vattnade hennes alla blommor och kryddor innan jag började med middagen som var mycket enkel, bara rester från gårdagen och lite bacon så blev det en pytt av detta        Lasse ville ha ägg till sin pytt, jag tog lingonsylt.  Hade fått en flaska med något som man ska dricka till öl, det är bittert så egentligen är det något i min smak, men har inte vågat smaka, men så igår så frågade Lasse om vi inte skulle ta en sån liten sup till middagen och klart jag ville prova 1 glas Mummelman var inte alls så dumt om man drack det fort.

Lite glass och kortspel blev det innan vi tog vår promenad, denna kväll helt utan hundar och ingen av dem protesterade.

Sen blev det Morden i Midsommer innan det var dags att krypa ner i sängen.

Ia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards