Direktlänk till inlägg 1 augusti 2018

Svettig onsdag

Av Ia Hornesjö - 1 augusti 2018 08:28

Även denna natt blev jobbig och vaknade redan halv 5 men efter att jag varit upp och gett hundarna mat och släppt ut dem så la jag mig i sängen igen, men inte gick det att somna om   så jag fick väl nöja mig med de nästan 2 timmar som jag i alla fall fick till.

  Klockan 5 när jag var uppe och rörde på mig så var solen alldeles röd i öster och i väster var det en tjock dimma, allt sånt som man då vet att det kommer att bli ytter liggare en het och olidlig dag både för oss 2 och 4 benta.

Fast det var jobbigt igår så lyckades jag med en del möda att nå mina mål för dagen och  det blev även lite till. 

Idag åker Mona och grabbarna hem efter att de har varit i sin stuga i 1 månad.  Har som vanligt lovat att ta hand om hennes kyl och frys innan jag stänger av dem och städar ur dessa inför kommande vinter. Men detta blir nog inte att jag gör förrän i morgon.

Tänk att vi nu är inne i augusti, fattar inte var alla månader tar vägen, men det är väl så att ju äldre man blir desto fortare går åren.

 Fölt ös blev det i alla fall fram till klockan var 12.00

Vi jobbade inomhus med att flytta möbler      Helt plötsligt var det lilla förrummet fyllt med bokhyllor och alla mina hundrosetter från SMöök och Ronneby fick plockas ner..  Sen var det det stora 50-tals linneskåpet som jag bara ville ha för en massa år sedan som nu måste bort   det om inte längre än till lilla hallen där hundarna sover för att det är svalast, men det ska bort därifrån när vi får hit några starka karlar som kan hjälpa till, lovar att det väger massor.

Nu var vi rätt trötta och tog bara varsin kopp med yogurt innan vi åkte in till stan för att handla lite som fattades. Passade på att besöka först vårdcentralen för Lasse skulle boka tid till blodprovstagning och sedan in på ett loppis där vi hittade en rolig sak so jag i första hand tänkte på att hundarna kunde ha.

Handlade på Ica och sedan var det sista loppisdagen för denna säsong på Byggdegården, men där hittade vi ingen ting.

Hem och klart vi måste prova vårt lilla loppisfynd för 20 kr

Försökte få in hundarna i denna härliga vattenstråle, men de fattade inte alls vad jag pratade om, men jag gillade denna och stod länge och väl innan jag var helt genomvåt.

Nemo sprang runt mig och visade att han ville leka, så jag tog hans metallburk och kastade in den i vattenstrålen och detta var ju superkul tyckte Nemo, men efter efter ett tag så tog orken slut och han la sig i skuggan med sin lilla burk mellan benen.

Det blev sedan mer innejobb innan jag tog en snabb iskall dusch och sedan satte mig till rätta i en solstol och lyssnade en timme på min ljudbok.

Snart var det även dax för middag och idag fanns det ingen ork att stå vid en varm spis. Bestämde mig för att snabbtina lite räkor och göra varsin landgång till middag

     helt okej och gott var det .

Något bad blev det aldrig för mig denna dag då jag tyckte att vattnet var alldeles för grönt    .

Efter middagen gick vi ner till Monas för att kolla vad som fanns i kyl och frys och det var som vanligt en massa. Fattar inte varför man köper hem så mycket mat när man vet att man snart ska åka hem, men klart att det är bra för oss, alltid hittar jag på något att använda hennes varor till.

 Hem och stoppade in alla Monas varor i min frys och och kyl innan vi sedan tog en tur även denna dag utan hundar ner till brevlådan.

Som vanligt blev det lite kortspel och ett glas vin.

Men nu är klockan snart 21.00 och jag ska försöka få bort alla mina svettningar och sätta mig till ro i soffan.

I morgon är en ny dag och då får vi besök.

Ia

 
 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards