Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 13 augusti 2013 06:49

En ny härlig morgon är till ända, att kunna titta ut i horisonten och bara se en röd härlig sol på himlen, det kallar jag för livsglädje.

Gårdagen började jag med att säga "inga måsten denna dag", men vad fel jag hade, vi måste ju ta vår lilla docka Sally på trimbordet och det var mer än vad jag hade väntat mig, fast jag ser henne hela tiden. Lasse började med att tova ur och kamma, sen gick jag på rakning i armhålor och under magen, att det även skulle bli en del trimning var jag ju beredd på, men att det skulle försvinna hela ett kilo på lilla damen, det hade jag aldrig kunnat tro.. nu ser hon ut som en liten valp och är så gudomligt söt.

När detta var klart och solen fortfarande värmde så bestämde vi oss för att åka upp till Valles för lite inköp, lite kläder ville jag kolla på. På vägen dit upp öppnade sig himlen och det kom några ordentliga skyfall, men det var verkligen lokala skurar.. Inne på Valle hittade jag två par långbyxor och lite annat. For sedan vidare till nästa sommarbutik, där köpte Lasse strumpor och jag några linnen och tröjor.. ännu en affär hann vi med och där blev det två 10-kronors regnkepar, lika väl att vara förberedd inför nästa utställning.

Hem igen och Lasse tog sin siesta och jag gick upp på en fika till Elisabeth. Dagen gick otroligt fort och snart var det dags för Lasse att tända grillen. I kväll blev det fläskarré och pomfrites med bea.  

Lycka och Olga hade idag satt sig i en stol bredvid oss vid matbordet för att invänta några rester.  

Det var väldigt lugnt runt bordet och jag funderade på var vår Nellie hade tagit vägen, klart jag hittade henne i vår säng, Lasse hade lagt några kläder på sängen och där låg hon och myste  

Det började mörkna lite men fortfarande kunde man se ängen i grönt  

Skymningen kommer rätt fort    

Sen blev det lite kortspel innan vi gick in för att senare återvända ut och kolla på stjärnhimlen.    

Flera av dessa stjänfall såg jag , men jag lyckades aldrig ställa in kameran rätt  så att allt syntes.

   Många fina stjärnfall såg jag vid 23.00 tiden, här nere hos oss finns ju inga lysen så himlen är det enda som syns i den svarta kvällen.. När jag kände mig redo för att lämna detta härliga augustikväll gick jag in och fick skratta av mig framför TV:n och Skenet bedrar.. Sen var det dax att försöka krypa ner i sängen där det redan låg tre av våra hundar och sov.


Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards