Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 16 augusti 2013 08:19

Vaknade av ett gevärskott i den tidiga morgonen och det tog inte många minuter innan Qling var igång med skall, han blir så frustrerad när han inte får hämta något efter ett  skott.. men nu är det bockjakt och det finns inget för honom att hämta, tyvärr. Det blev några skott innan det tystnade helt vid halv sjutiden..

Själv var jag redan på gång med min morgontoalett för att snart sätta mig på cykeln för att hämta DN.   det är en rätt lagom tur på morgonen för att få igång min kropp innan frukost.

I dag var alla fyra ungtjurarna innanför hänget, så något möte av dem blev det inte denna morgon, såg däremot en liten söt kolsvart katt som jag aldrig sett innan, men denna var skygg och for iväg som en skottspole när jag hejade på den.

Inga lekande kaniner syntes till idag, men de kanske har gömt sig när det sköts, inte vet jag, men jag saknade dem, de är så gulliga när de leker tillsammans efter vägen.

Efter vår frukost så fick våra hundar sin och sedan fick även poolen en liten rengöring och backspolning.

Lasse ville till Borgholm idag, inte för att vi har något speciellt där att göra, men ibland är det bara kul att fly Löttorp.

På ditvägen var det så lugnt på vägarna så det nästan kändes som om sommaren var slut. Det enda jag såg var   kr få kameler och kossor på bete..

Väl framme i Borgholm så var det lika tomt. Parkeringen vid kyrkan där man normalt alltid får stå och vänta på en plats var i dag alldeles tom    


Lasse ville in på Röda korset och nu förstod jag vad han letade efter. Förra veckan när vi var i Borgholm så var han som vanligt inne på Röda korset och de hade en apparat för att ta död på insekter. Lasse var sugen på att köpa den, men jag tyckte att det var bortkastade pengar, den kostade 100 kr och han lät mig får rätt.. I går när vi var in på lantmännen för att handla hundmat så luktade det jättebränt där inne, jag frågade vad det var som luktade och då visade hon mig apparaten som tog död på alla flugor, det var samma som vi hade sett i Borgholm och nu fick vi även veta priset på den, den kostade på lantmännen 1790 kr och nu skulle Lasse se om den fanns kvar på Röda korset, men naturligtvis fanns den inte.

Men lotter skulle vi handa i vår turaffär   tur och tur är väl inte rätta ordet, för förlust blir det alltid.   Sally och Qling satt och väntade på sin husse   och var glada när han kom ut igen.  Sen gick vi ner till glassbaren och köpte varsin liten glass  Qling vet att han alltid får en bit och väntar nu tålmodigt på denna.

Sen skulle Lasse in på apoteket för att kolla om det fanns MSM eftersom det var slut på hälsokosten   men de sålde inget sådant. Hela Borgholm var fylld med HD-folk eftersom de ska ha sin träff där i morgon, fick höra att det kommer drygt 1000 stycken motorcyklar som ska åka i karavan från Borgholm till Söda sidan och sedan upp på den Östra.  Många av dem hade hundare och då i huvudsak små terrier, undrar var de har dessa när de kör.

På vägen hem hade vi några av dessa härliga cyklar framför oss en bit  

Väl hemma på Vedby skog så stod de fyra ungtjurarna och drack vatten   och det var skönt att se dem samlade igen.

Lasse la sig för sin siesta jag tog men ljudbok och satt mig ute för att lyssna.. efter ca 2 timmar kom grannen ner och berättade att han hade varit och köpt en bil, en öppen mustang och behövde Lasse till hjälp för att hämta hem den.. klart att han hjälpte till, själv fortsatte jag att läsa tills de kom tillbaka..


Snart var det dax att förbereda middag som även denna kväll blev på grillen.   och ikväll blev det fläskfilé.

Trodde att flygmyrorna hade flyttat för gott sedan förra invasionen, men så fel jag hade     för i kväll var min pool invaderad igen. Vi satt ute till klockan var 21.00 och spelade kort och drack upp resten av vinet    för att sedan gå in och sätta och framför TV:n

   Men att få plats i detta lilla rum är inte alltid så lätt.

Men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards