Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 28 augusti 2013 08:29

I natt har det varit lugnt och stilla hos våra hundar och det kändes skönt att få sova ut..

När klockan var ca 07.00 så satt jag åter på min cykel för att hämta tidningen.. det var en sån där lite trollsk  

  morgon, dimman låg över hela Vedby skog och så solens strålar som bröt sig igenom.. på marken kunde man urskilja massor med spindelnät,     så fina en del helt tomma en och annan med någon insetkt i..

När jag kom ut från tomten denna morgon så höll jag på att krocka med ett rådjur, hon och jag blev säkert lika rädda.

När jag kom tillbaka var frukosten serverad, vad Lasse inte gillade idag var att kalle stropp   fortfarande var kvar och tänkte inte alls flytta på sig idag.

Gav våra hundar varsit köttben att ligga och gnaga på medan vi åt, då får man ju i alla fall vara i fred under frukosten.

När vi var klara släppte vi ut hundarana, ja inte Nellie henne tog jag i koppel och gick en runda med   , men nu verkar det lite skumt för alla tjerna är riktigt uppspelta, Sally värst hon springer runt och busar upp killarna hela tiden, så idag åker de upp en och en på bordet så att jag får kolla ordentligt så att de inte har börjat löpa de också.

Jo då, ställde alla mina tjejer på bordet och den som jag minst hade velat upptäcka något löp på var Olga, men så fel jag hade, nog fanns det blod på pappereret som jag torkade henne med, inte konstigt då att hon har varit som hon har de senaste dagarna, men både Lycka och Sally har än så länge inte börjat.. Detta fick mig ny att tänka om i alla fall inför utställningen, ingen Nemo får följa med, det får räcka med en trånande hane i år och då får det bli Qling som följer med eftersom husse vill ställa honom.


Så mycket blev det inte gjort idag, Lasse pulade med sina nya projekt och jag tvättade och hängde tvätt. Sen gick jag in och gjorde ett par mackor till oss och kokade lite te, tänk att ibland kan jag bli så sugen på just det varma teet med honung i och idag var en sådan dag.

En tur till Löttorp blev det i alla fall. Även en liten tur in på Röda Korset, men idag fanns inget för oss.

Väl hemma var det åter dax för Lasses siesta, jag gick upp till Elisabeth som har varit ensam hela dagen, först fikade vi och snackade lite sedan gick vi en runda ¨på alvaret och kollade lite på hästar och kossor.

Jag hade tagit ut lammkotletter idag från frysen, men Lasse hade ingen lust att grilla dem, han tycker att de fräser och far på grillen och det är inget som han gillar. Så jag bestämde mig för att göra maten inomhus idag, trädde lite grönsaker på spett, en tomat var och lite zuccini lades i ugnen för grillning, fäska champinjoner i en vinigrett fick dra, inga kolhydrater alls denna dag.. men gott blev det    

Vi åt och drack två glas rödvin till detta,, sen blev det lite kortspel innan klockan var 20.00 och i gick in för att kolla på Idol.

Sen blev det Maria Vern, det var ju fortsättning från igår, man jag undrar om jag sov lite då, för svårt är det att komma in i denna, så jag lägger nog av nu och gör toalett och sedan går jag och lägger mig.

Så nu säger jag god natt, syns i morgon.

Ia

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards