Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 9 augusti 2013 08:24

I dag blåser den nordan.. men himlen är blå och vindarna varma.      

Tidningen fanns på plats fast klockan bara var  6.45  

Den katt jag såg i kohagen igår förvandlades till en koblajja, trodde jag, men vid närmare titt i dag så såg det mer ut som en plastpåse   Ska bli spännande att se om den har förvandlats till något annat i morgon.

Allt är nu på gång för grävning av vårt komunala vatten och avlopp.  Det  mäts och stolpar sätt upp och den 16:e  börjar grävningen och vi kommer då inte att kunna köra på vår väg.  

 

Sådana här märkningar hittar man efter vägen och det är där som själva stationerna ska vara, som vi sedan får ansluta från in till våra egna tomter.

Väl hemma igen så utfodrade jag alla våra hundar innan vi själva satt oss till bords för att äta vår frukost tillsammans med min kusin Janne, som kommer att åka hem till Mora idag.

När Janne hade åkt så stod vi mellan att åka och handla eller att börja bada hundarna.. Tog det första och tänkte att när vi kommer hem så ställer jag dem i duschen, men vet i sjutton vad som hände, Lasse var trött och ville vila, jag satt mig i solstolen och bara slappade och nästan sov. När klockan närmade sig halv fem så hade fortfarande ingen hund blivit tvättad och jag var så trött att det bara inte gick. Vi bestämde oss för att vänta tills i morgon med dem alla. De blev i alla fall urborstade ännu en gång.

Sen efter Glamour så blev det lite middag, även denna hade jag svårt för idag, tror inte att jag har känt mig så seg på hela sommaren, men till vår glädje så hade Janne lämnat kvar 3 hg rökta räkor som han köpte igår, satt in en pizza i ugnen och så fick  det bli en bagett med rökta räkor och några pizzabitar tillsammans med ett par glas vitt vin.  

Men nu är klockan 20,30 och vi har gått in för att bänka oss framför TV:n och där for vi se hur länge jag kan hålla ögonen öppna.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards