Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 21 augusti 2013 08:10

Vet inte om det är månen som spelar mig ett spratt men i natt har det inte varit lätt att sova.. gick och la mig vid 23.00 tiden och somnade nog rätt direkt, men redan halv ett var jag klarvaken igen, lyssnade till klockans slag fram till klockan 03.00 och därefter somnade jag i alla fall fram till att den slog fem igen.. det finns ju massor jag skulle kunna gå upp och göra när jag inte kan sova, men jag vill ju inte väcka alla andra.

Men det var en vacker morgon i alla fall, bakom träden lyste en stor sol, men jag fick ge mig upp på alvaret för att kunna få med hela.

  Hade bara mobilen med mig så bilden fick inte de rätta färgerna denna dag, men nog är det rätt härligt med ljuset från solen.

Hade i alla fall tur att tidningen redan hade kommit så jag cyklade direkt hem och i morse blev det återigen att sitta ute och äta frukost.

 

Att även få sätta sig vid vårt gamla matbord utomhus igen kändes extra kul, det är ett bra bord i storlek, så att man kan bre ut sig som man vill och tidningen får plats ordentligt.

Lasse började därefter med att montera ihop vårt nyinköpta matbord och jag satt mig vid datorn för att kolla in lite på FB. Det första jag ser är order "beklagar", det nyper till i bröstet på mig när jag ser att återigen är det en av våra kennelägare som har mist sin äkta hälft.. direkt går ju tankarna till sig själv, hur viktigt det är att man tar vara på dagarna och att man har roligt så länge man lever.. tyvärr glömmer man lätt bort detta i vardagen.

Lasse fortsatte med ihopsättningen av matbordet och jag gick ut och ställde Nellie på trimbordet och tog bort lite i hennes ansikte samt klippte öron, hals och tassar.. Denna tjej har fått en helt annan struktur på sin ansiktspäls efter sista valpningen, men allt går att rätta till med fingrarna och maskin. Sen gick jag ner till hundpoolen som i år inte har blivit använd på grund av att vi inte fick något vatten till denna, satt ner en dränkbar pump för att ta bort det gamla vattnet och göra rent poolen som jag troligen kommer att ta bort i år.

 

Naturligtvis var hundarna nyfikna på vad jag gjorde, det har ju varit badförbud för dem i sommar för att det  gamla vattnet som fanns kvar var full med både alger och annat skräp..

När jag kom upp igen så ropade Lasse in mig och ville ha hjälp med att vända det tunga bordet, vips så var allt på plats, men de lätta stolarna och jag blev så nöjd.

  Ett mycket praktiskt bord när man har litet, att ha det som ett fyrkantigt på bara 90x90 cm när vi är ensamma är ju toppen, blir vi fyra går det också bra, men blir vi sex så kanske 127 cm blir okej och skulle vi bli flera så går det att dra ut till 169 cm, alltså större än det gamla som var 90x150..

Lasse fyllde bilen med skräp som vi åkte upp med till återvinningen, tyvärr var det stängt idag, så det var bara att vända hem igen och lasta ur allt, men i morgon är det öppet så då gör vi ett nytt besök där.

Lasse började då måla lite på vårt räcke   något som han hade påbörjat förra året men färgen tog slut i affären.

Själv satt jag mig med en ny ljudbok, denna gång handlar det om Norra Öland och det är ju spännande   satt och läste i drygt en timme......

Olga    gjorde tappra försök att få igång mig att leka med henne, men boken var intressant och nu ville jag sitta i lugn och ro ellt litet tag.

Lasse gick och la sig och tog sin skönhetssömn, jag passade på att färga håret, torkade detta sedan snabbt med fönen och tog cykeln på en liten tur.. Cyklade förbi Elisabeth på hemvägen och snackade lite.

Sen blev det Glamour och efter detta middag med Tacos.

   Ja varför inte fira onsdag med Tacos, det gillar ju hundarna också, så de fick inte var med, nej nu ljuger jag så att näsan växer, klart att ett par av hundarna fick vara med och då blev det Nellie och Lycka,  Nellie fick vara fördiskare idag innan disken åkte in i maskinen.

Kortspelet drog ut på tiden så Idol hade hunnit en bit på väg innan vi satt oss till rätta i soffan. Men det kanske inte gjorde så mycket..


Kvällen får som vanligt sluta med lite TV och sedan Karlavagnen när vi har lagt oss till rätta i vår säng.


Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards