Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Ia Hornesjö - 19 augusti 2019 23:45

     

Dagen började med fint väder och fast jag hade gått så få steg under söndagen så kändes det i min kropp som om jag hade kört ett maraton.

 

Innan jag hade satt mig till frukost så var jag lite nyfiken på vilka som hade svarat på min annons, det var ju redan 10 stycken i går som ville ha sängen som jag satt ut. Detta kan jag förstå för priset var lågt, bara 700 kr och en sån här säng kostar ca 10,000 kr ny och denna är som ny, inte många som har legat i den och att jag köpte den var för att jag föll för att den var så snygg, men tänkte inte på att den var för stor för det lilla hus som den skulle stå i.

Det var ännu flera idag och nu måste jag ta ställning till vem som skulle vara först.

Ja ja, detta fick jag ta tag i senare för nu var det frukost och sedan måste det storstädas i köket igen för vi upptäckte att det hade varit en mus inne och gjort sina behov både på min arbetsbänk och golvet.

 

Efter ett massa bus mellan Z och Zlatan så la sig alla för att vila medan jag städade, för maten fick de vänta med idag tills jag var klar.

 

Fanns nog inte en enda sak som jag inte diskade eller tvättade i detta kök denna morgon och nu jäklar måste musen bort.  Z har varit jätte intresserad av att krypa under arbetsbänken och vi har sagt att det finns inget där, men det har det säkert gjort.

 

Dagen fortsatte med fina vädret och det där med sängen blev ett fiasko, det visade sig att jag hade satt ut den på köp och sälj sidan gällande Norra Öland, hade själv inte kryssat i att den skulle läggas ut på någon annan sida, men detta hade hänt ändå och den fanns även i Göteborg och det var där alla bodde som var intresserade.

Många blev besvikna när jag kontaktade dem, men inte mycket att göra åt.

Har en här på Öland som vill ha den, men vet inte hur hon ska få ihop den när den kommer hem till henne.  Den tar sin plats men står där den står och annonsen har jag tagit bort.

 

Tog en tur med bilen först upp till Valles och sedan till Löttorp där jag passade på att sätta mig ner vid Ica och kolla på min mobil eftersom min surf är slut på denna så får jag ta alla tillfällen i akt där det erbjudes gästsurf.

 

     

Middagen blev lätt och god. Hade tagit fram köttfärs och så fanns det potatis kvar sedan gårdagen så en köttfärsgrotta fick det bli.

   

När vi satt och åt så förvandlades det fina vädret till blåst och mörker kom snabbt. 

Men jag ville iväg till brevlådan för att kolla om mina klockarmband hade kommit så jag bad Lasse följa med och så tog vi varsin hund. Tyvärr hann vi bara upp till alvaret innan åska och blixtar visade sig på himlen och efter katastrofen i skolan så vågade jag inte vara ute, vi fick vända tillbaka och bra var det för innan vi hade hunnit in i stugan så öppnade sig himlen igen och regnet föll.

 

Vi slog oss ner framför TV:n någon timme och nu tyckte jag att vi kunde gå igen, för det bara duggade lätt och vi behövde inte ta med oss några hundar.

Fick med Lasse och det var ett märkligt väder denna kväll.

När vi kom upp på alvaret så ställde jag mig och tog en bild åt varje håll på himlen och det var både mörker och ljus

         och man hade ingen aning om hur detta skulle sluta.

Brevlådan var tom och jag kände lite ilska för nu är det Postnord som slarvar för de

skulle skickas den från dem den 12:e och inte kan det ta så många dagar att få detta paket, tycker jag.

Vi vände hemåt och vädret hade nu ändrat sig helt, det var ljust och en vacker regnbåge spred sig över hela Vedby Skog

             

Tog hur många bilder som helst på denna vackra himmel.

 

På vägen ner till oss lyste solen vackert på väg ner mellan träden.

 

Hem igen för att slå oss ner framför TV:n och kolla på den nya serien som började på 4:an denna kväll.

 

Sitter i soffan och kollar och ser i ögonvrån hur det springer en mus på köksgolvet, Lasse avslutade TV tittandet och gick ut och hämtade en grind att sätta för köket och sedan satte han ut några fäller.  Släckte ljuset och gick tillbaka till TV:n

 

Helt plötsligt så hördes en liten smäll och där satt den lilla musen fast i fällan.

Får hoppas det inte sitter flera i morgon bitti.

Fick i alla fall ihop 12 tusen 272 steg denna dag och det är jag nöjd med.

 

God natt

Ia

 

 

 

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards