Alla inlägg den 24 augusti 2019

Av Ia Hornesjö - 24 augusti 2019 22:45

     


Dagen började med bra väder och en skön morgonpromenad med Z till postlådan.

Mötte grannen Fredrik med deras hund på tillbakavägen och det blev ett glatt möte mellan våra hundar.

Hem och satte mig ute och läste Ölandsbladet. Lasse gjorde lite takjobb och jag tog en runda med trimkniven på lilla Zlatan, lite varje dag nu och det försvinner mer och mer, men fortfarande ser han ut som en lurvig pudel.

   

Det var storloppis idag i Borgholm och detta var vi bara tvungna att åka och kolla på. Men det var inte som det brukar, visst var det mycket folk i rörelse men inget som fick mig att häpna.  Köpte i alla fall 5 nya ljudböcker, så nu har jag köpt på mig så många under denna sommar att det inte får bli fler för jag ska ju ha tid att lyssna på dem också.

Bondemarknaden var inte mycket denna heller, de enda djur de hade var 2 getter och 2 lamm. Annars har det ju varit både kalvar och grisar med kultingar.

Tog en tur in på Ica innan vi åkte hem igen för att ta ut hundarna och göra lite nytta innan vi tog med oss småttingarna till Byxelkrok för att även där titta på storloppis som var ännu färre än i Borgholm, men en helt ny Biabädd modell mindre kunde vi inte motstå för 25 kronor.

Hem igen och nu var det dax för mig att läsa en timme innan jag skulle börja med middagen.

  ochsom blev ganska så enkel med bara räkor och lite chevree snittar , lite vitt vin


Sen vet i sjutton var tiden tog vägen, såg på Klassfesten och skulle sedan se en film på 4:an men det var inget för någon av oss så vi bara riggade lite musfällor och gick och la oss.


I morgon är det söndag och då ska vi hämta Kerstin vid huset klockan 07,00 för transport in till Löttorp och hemfärd igen för henne.

Ia



Av Ia Hornesjö - 24 augusti 2019 06:13

Idag är det lördag och äntligen kan jag börja uppdatera min blogg igen, i alla fall lite då och då innan den 1 september då jag hoppas komma igång ordentligt igen.

Men igen blogg har det blivit sedan i måndags och det har varit så frustrerade att inte kunna sätta mig ner vid datorn och använda den som jag alltid har gjort.

 

Vad som har hänt sedan i måndags kommer jag inte ens ihåg, men säkert har det varit en massa som vanligt.  

Brukar ju alltid uppdatera min sovtid och mina steg och dessa har funnits i alla fall på mobilen så att jag har vetat hur det sett ut.

 Tisdagen såg ut som en vanlig dag och det blev inte många bilder

           

Det blev bara grillad hamburgare till middag.. Vi var i alla fall en tur till Böda och det var där jag fick ideé till just en hamburgertallrik som vi hellre åt hemma.

 

Onsdagen        såg även denna dag ut att ha varit bra och kvällen avslutades med pasta med bacon och kantareller.

Mina klockarband hade nu kommit och det tog bara ca 35 dagar att få dessa från Amerika.

 

       

Sen var vi då redan framme vid torsdagen som var ganska så hektiskt, började med att fylla kärran med en massa skräp för att åka till återvinningen i Böda. Passade på att handla på Ica Nära innan vi åkte hem och började dagen med att ta hand om hundarna och lite allmän tovutredning.  Det fick bli Olga idag som jag ställde på bordet och upptäckte att hela hennes framben var som en stor tovad matta. Det blev 3 timmar med henne på bordet, först så mycket utredning som det bara gick och sedan in i duschen och så ut igen för fortsatt trimning och utredning.  Men vad hon var duktig denna lilla docka, så snäll alla dessa timmar och hon bara var glad hela tiden. Klockan 17,15 var vi in och hämtade vår granne Kerstin vid bussen, hon ska bara vara här under helgen, så söndags morgon klockan 07,00 ska Lasse köra in henne till Löttorp igen.

 

Blev ingen tid till att ta bilder denna dag, men min ros var jag bara tvungen att fotografera.

Bilder finns det säkert på Lasses kamera men eftersom inte Flasch fungerar så orkar jag inte sitta och lägga in allt. 

     

Så var vi framme vid fredagen som såg ut att bli rätt mulen, men de lovat ca 24 grader vilket det blev och även lite sol då och då.

Idag hade vi bestämt att åka upp till Böda och kolla på ungdoms SM i hästhoppning, samtidigt skulle vi även få fikabesök av Emelie, Tobias och Elisabeth. Det är nu 5 år sedan vi hade besök av just Elisabeth efter att hon hade flyttat ner till Kalmar och hon var så lycklig att äntligen få komma upp till oss och få träffa både oss och våra hundar, som hon verkligen älskar.

Mötte dem först på Böda så att även de kunde få kolla lite på hästhoppning, Lasse och jag åkte hem tidigare för att ha allt klart när de skulle komma.

                Fika och hundgos blev det i massor. Den som tog största platsen idag var nog Yra som var lyrisk över detta besök. Det var första gången som Elisabeth träffade både Yra, Z och Zlatan, som tillkommit de senaste 5 åren.  Z var helt galen i Elisabeth och ställde sig till och med mitt på bordet för att komma åt hennes ansikte och få pussas.

Vi hade i alla fall tur med vädret och kunde sitta ute hela tiden, men när klockan var nästan halv 7 så såg jag att Tobias började röra på sig och ville säker få börja hemresan med Elisabeth till Kalmar.  Men Elisabeth var så glad att vara här så hon hade nog kunnat vara kvar hela kvällen.

 

Vi hade inte ätit något under dagen annat än kaffebröd och kakor (jag hade inte ätit något alls) så nu var det dax för att ställa in varsin Ica Pizza i ugnen.

  Jag tog en kebab och Lasse en Hawaii och sen fick det bli kväll framför TV:n.

 

Idag är det som sagt Lördag och det blir Borgholm för en massa aktiviteter.

 

Ia

 

 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards