Alla inlägg den 2 augusti 2019

Av Ia Hornesjö - 2 augusti 2019 07:59

          

Vaknade upp till ett riktigt pissväder och kände att idag måste vi köra något 

Saknaden efter barnen kändes både för oss och för hundarna.

Så efter vår frukost så bestämde vi oss för att ta en tur till Borgholm.  Jag behövde både disktabletter och ett örtsalt som finns på Netto, sen måste jag på apoteket.

När vi åkte hemifrån   så småduggade det hela tiden, men det blev värre och värre ju närmare Borgholm vi kom.

Vi hade med oss Z och Zlatan för lite socialträning och det var ett jäkla drag på Z som helst måste undersöka hela den lilla staden på nolltid.

Kände att jag direkt blev genomvåt med min tunna kofta och sa att jag måste springa in på Röda korset och kolla efter en regnjacka.  Kom in och såg att det bara fanns en och den var ganska snygg, men vad det var för storlek visste jag ju inte innan jag hade tagit den av galgen, men det var en 38:a och satt perfekt ovanpå min kofta.

    Hundarna blev så glada när jag kom ut ur butiken och måst även undersöka den nya jackan.

Nu kunde vi i alla fall ta oss en tur genom stan och det blev apoteket för mig.  Hade betalt 25 kr i p-avgift och det grämde mig lite eftersom de inte hade någon app och jag själv kunde styra tiden.  Men jackan var ju billig, bara 40  kronor och i en bra kvalitet.

Upp till Netto och där inne skulle det gå fort för det var bara 2 saker jag skulle handa, men som vanligt så blev det lite mer så notan gick på nästan 700 kr.

 

Vägen hem gick superbra åt vårt håll. Men mot Borgholm och även förbi denna plats så var            långa. Lasse tippade först på att de skulle upphöra vid Köpingsvik, men de fortsatte så lång man bara kunde se.  Blev lite luckor ibland men köerna hoppade sig ganska fort.  Detta bekom ju inte oss så vi kom hem som vi skulle.

Väl hemma så släppte vi ut de hemmavarande hundarna och sedan satte jag på lite kaffe och vi slog oss ner framför TV:n med fika och macka.

Hundarna kom direkt in och la sig till rätta på sina olika platser

  Qling i vår säng         Zlatan som vanligt under bordet     och de andra hos oss i soffan.

Vädret blev i alla fall lite bättre och Lasse fortsatte med grinden. Jag kom helt plötsligt på att jag inte hade köpt något ris som var tanken i Borgholm, men Lasse var snabb och säga att vi i alla fall kunde åka till Löttorp eftersom han hade en hel del skräp att kasta vid återvinningen.

När klockan var halv 5 så skojade jag och sa att idag har vi inte fått något mellanmål, Lasse var direkt med på noterna och ville ha ett glas rose innan maten.

 

Maten var ganska enkel denna dag hade falukorv i ugn kvar i frysen så det var bara att ta fram denna och värma i micron och så koka ris till detta.

     

När jag serverade maten så sa jag att det blir nog mycket kvar till hundarna, men det var så gott och vi åt helt rent på våra tallrikar, bara lite ris blev det som hundarna fick.

 

Kvällen fortsatte med att vi bara tog en lätt promenad med alla fem hundarna ner till brevlådan.

Denna dag blev det bara dryga 10,000 steg.

 

God natt 

Ia

 

 


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards