Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

Söndag med sol och värme

Av Ia Hornesjö - 26 augusti 2019 07:57

     

Morgonen började tidigt. Vi hade lovat att Lasse skulle köra in Kerstin till bussen klockan 07,00 på söndagsmorgonen och som alltid är han då klar mycket tidigare än vad han behöver.

Meningen var att jag skulle göra frukost medan han körde in till byn, men dimman var så tät denna morgon att Lasse inte ville åka ensam utan bad mig att följa med. Tog en kopp kaffe innan vi åkte i alla fall.

Hade precis kommit ut på Byrumsvägen när en mamma rådjur med sin lilla kalv klev fram nästan mitt framför vår bil, tur att Lasse alltid kör i lagom takt.

Hann sitta och prata lite med Kerstin i bilen innan bussen visade sig.

 

Smög hemåt i den tjocka dimman. Hundarna var hungriga så jag gav dem mat innan vår frukost denna morgon      och som vanligt måste Z:as skål undersökas av Zlatan.

  Efter vår frukost så  började Lasse med taket.

   

Själv gick jag runt och kollade på de dimmfyllda växterna och lite annat        innan jag satte igång med att tömma både hundarnas och barnens pooler        Det är ju rätt  rätt tidsödande och eftersom hundarna nu inte ska få bada i pool innan utställningen så kändes det bra att få börja redan idag.

Efter ett antal timmar ute på tomten i   tryckande värme tillsammans med lekande hundar          som även hade hittat de jag tagit ur barnpoolen, klart att det måste bitas sönder.

 

Nu var det i alla fall dax att lämna tomten för ett par timmar och vi bestämde oss för att åka ner till Byrum och bara ta det lugnt, men ingen hund skulle få följa med, det var i alla fall vår tanke, men .Qling är ju smart och gömmer sig tills bilen sätts igång och då kommer han med full fart och ska vara med.  Så så fick det bli.

        När vi vandrat runt ett tag på stranden så tog vi bilen för att åka så långt det går för att kolla om det fanns något nytt som vi inte sett detta år.   På vägen dit så såg vi Riitta och Lasses bil och bestämde oss för att ta en tur ner på stranden igen och hälsa på dem.

Det blev nog någon timme där      tillsammans med dem. Lilla Siri ville inte hälsa på Qling och tyckte nog att han var ganska så taskig när ville ha hennes leksak och få apportera den i vattnet.

 

När vi kom hem så var vi lite sugna på något att stoppa i magen, det var ju snart middagsdax och vi hade inte ätit något på hela dagen efter frukosten. Så medan jag lagade vår middag så bjöd jag Lasse på ett glas vin och en liten macka med jag skötte både grill och det som skulle göras inne.

och      Det fick bli det jag tagit fram ur frysen på morgonen, en god fläskkotlett och pommes.

Satt ute och spelade lite kort på kvällen som var ljum och fin.

När klockan var 21.00 och vi skulle kolla på TV så var det sådana störningar att det bara inte gick. Provade med de få kanaler som vi har med samma sak på varje kanal, så bara att bestämma oss för att rigga musfällor och gå till sängs för att på Karlavagnen.

Sova gick bara inte i denna varma stuga och jag gjorde alla försök för att få lite kyla men inget fungerade.  

Får väl se när jag somnar.

Ia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards